چه کسی طلا را گران کرد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت طلا

تصمیم قدرتمندترین بانوی اقتصاد جهان باعث افزایش افت دلار و افزایش قیمت طلا شد

فدرال رزرو آمریکا از افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا پرهیز کرد، تصمیمی که بر نرخ دلار، طلا و بازار سهام آمریکا تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرآنلاین، بازارهای مالی مختلف در سطح جهان از آسیای شرقی گرفته تا آمریکا روز گذشته به تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره چشم دوخته بودند. انتظار می رفت که جانت یلن، رییس فدرال رزرو، اعلام کند که نرخ بهره کوتاه مدت در اقتصاد آمریکا افزایش خواهد یافت، تصمیمی که می توانست بهای دلار را افزایش داده، از بهای طلا بکاهد و البته بازار سهام آمریکا را با افتی محسوس مواجه کند.

 

در واقع حتی نگرانی سهامداران از چنین تصمیمی باعث شده بود که شاخص های مالی بازار سهام در آمریکا پیش از نشست فدرال رزرو هم با افت مواجه شوند. با این حال رییس فدرال رزرو دیروز اعلام کرد که این نهاد همچنان تصمیم دارد که از افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا اجتناب کند. بنابراین به نظر می رسد که حداقل برای دو ماه دیگر نرخ بهره در اقتصاد آمریکا افزایش نیابد. نخستین تاثیر این تصمیم، کاهش ارزش دلار بود به طوری که ارزش یورو در برابر دلار به میزان ۳ درصد افزایش یافت و ارزش ین ژاپن نیز در مقابل دلار آمریکا رشدی یک درصدی را تجربه کرد.

بازار سهام در آمریکا نیز از این تصمیم به شدت استقبال کرد تا جایی که برای مثال شاخص داو بار دیگر به بالای ۱۸ هزار واحد بازگشت و افت چند روز گذشته را جبران کرد. ارزش طلا در واکنش به تصمیم فدرال رزرو افزایش یافت به طوری که بهای هر اونس طلا از ۱۱۵۰ دلار برای هر اونس تا حدود ۱۱۷۵ دلار بالا رفت و پس از آن در قیمت ۱۱۶۷ دلار برای هر اونس آرام گرفت.

تصمیمات فدرال رزرو که هدایت سیاست های پولی آمریکا را بر عهده دارد طی سال های اخیر به میزان قابل توجهی بر اقتصاد و حتی سیاست جهان تاثیرگذار بوده است و به همین خاطر است که اکنون از جانت یلن، رییس فدرال رزرو، به عنوان قدرتمندترین بانوی اقتصاد جهان یاد می شود.

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------