آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نگاهی به کارنامه اقتصادی دولت روحانی



اخبار,اخبار اقتصادی , اقتصاد ایران

از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران اقتصادی دستاوردهای اقتصادی دولت روحانی طی دو سال گذشته در مقایسه با آنچه که طی سالهای ۹۱ و ۹۲ در اقتصاد ایران گذشت بهتر و موفق تر به نظر میرسد .

از نظر این کارشناسان رشد۳ درصدی شاخصه اقتصادی در سال گذشته  برای این دولت بیش از همه به عنوان یک پیروزی اقتصادی تلقی خواهد شد که در کنار کاهش نرخ تورم بین سالهای ۹۲ تا ۹۳ از سی و هفت درصد ۳۷ % در سال ۹۲ تا زیر شانزده درصد ۱۶ % در سال ۹۳  نیز موید موفقیتی بزرگتر برای تیم اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی دولت فعلی است .

در ادامه با وجود انتقادات فراوانی که  از سوی برخی کارشناسان اقتصادی به تعریف موفق از مولفه های رشد شاخصه های اقتصادی در کشور وارد است با توجه به فراز و فرودهای نرخ رشد اقتصادی به ترتیب طی سالهای ۹۱ و ۹۲ از رشد منهای ۸/۶- درصد و منهای ۹/۱- درصد طی سالهای ۹۱ تا ۹۲ و همچنین رشد چهار ۴ درصدی در سه ماه اول سال ۹۳ و رشد ۹/۳ درصدی در تابستان ۹۳ و به ترتیب رشد نرخ اقتصادی ۶/۲ درصدی در پائیز۹۳،ازجمله دستاوردهای موفق اقتصادی تلقی میشود که پس از شاخصه های فاجعه بار ، دو سال گذشته همین رشد ۳ درصدی نیز در شرایط فعلی موفقیتی بزرگ برای تیم اقتصادی کشور محسوب میشود.

شاید این تغییر شاخصه های اقتصادی در زندگی شخصی مردم ملموس و محسوس نباشد اما با این حال تغییر نرخ تورم از سی و هفت درصد ۳۷ % به زیر ۱۶ %  شانزده درصد در شرایط فعلی قاعدتا مطلوب تر از شرایط چند سال گذشته به نظر میرسد.

 

از سویی دیگر علی رغم تاکید مسئولان و کارشناسان اقتصادی در خصوص وجود شرایط محرز در عینیت بخشیدن به مفهوم رشد شاخصه های  اقتصادی در کشور از جمله ایجاد نتایج این رشد اقتصادی در زندگی شخصی شهروندان و بلاخص قشر متوسط جامعه و محسوس و ملموس بودن ان برای جامعه و مردم ، از سویی دیگر در به چرخه در آوردن چرخه های تولید و رونق بخشیدن به کسب و کار که  آنرا از جمله نتایج رضایت بخش رشد حداقلی شاخصه های اقتصادی در کشور تلقی میکنند این میزان از کاهش نرخ تورم در کنار رشد حداقلی شاخصه های اقتصادی در کشور بیانگر این مهم است که دولت و به ویژه تیم اقتصادی آن طی چند سال آینده نتایج امیدوار کننده تری را در اقتصاد کشور به وجود خواهند آورد .

فعالیت تیم اقتصادی دولت در کنار استراتژی های موفق تیم سیاست خارجی دولت روحانی واتخاذ سیاست کاهش تحریم و بلاخص تحریم های اقتصادی  برای کشور به نسبت سالیان گذشته این فرصت را برای سرمایه گذاران داخلی و چه بسا خارجی و همچنین تولید کنندگان و فعالین حوزه- اقتصاد فراهم کرده است تا نسبت به آینده فعالیت اقتصادی در کشور و دولت فعلی خوش بین تر از گذشته باشند.

 

اخبار اقتصادی - نسیم ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------