آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بهار امسال با افزایش قیمت خودرو آغاز شد/ رشد بهای خودروهای داخلی به طور میانگین ۴۷میلیون تومان بود

بررسی بازار خودرو از ابتدای فروردین تاکنون نشان می‌دهد سال ۱۴۰۳ با تلاطم بازار آغاز شده است. به گزارش خبرآنلاین، این دومین…

توافق ایران روی قیمت جهانی نفت اثر گذاشت



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت نفت

قیمت نفت برنت به عنوان شاخص تعیین کننده در قیمت نفت جهان با تنزل 3.8 درصدی، 2دلار و 15 سنت کاهش یافت و به رقم 54.95 دلار در بشکه رسید

قیمت جهانی نفت در واکنش به خبرهای مثبت رسیده از مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو 1+5 در لوزان سوییس و پیش بینی برداشته شدن تحریم های ایران و امکان جهش ایران در تولید نفت، با کاهش 4 درصدی روند تنازلی به خود گرفت.

به گزارش ایرنا، رویترز پنجشنبه شب نوشت، طی هشت روز گذشته تمام نگاه ها به نتیجه مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 بود.

در پی تعیین چارچوب توافقات انجام شده بین ایران و 5+1 و طرح لغو تحریم های غرب و سازمان ملل و در پی آن احتمال افزایش سهم ایران در تولید و صادرات نفت در اوپک قیمت جهانی نفت با کاهش 4 درصدی روبرو شد.

قیمت نفت برنت به عنوان شاخص تعیین کننده در قیمت نفت جهان با تنزل 3.8 درصدی، 2دلار و 15 سنت کاهش یافت و به رقم 54.95 دلار در بشکه رسید.

قیمت نفت آمریکا نیز با 2 درصد تنزل 95 سنت کاهش یافت و به رقم 49.14 دلار در بشکه در روز پنجشنبه رسید.

دومینیک چریچلا کارشناس موسسه مدیریت انرژی در نیویورک در این رابطه گفت: این سقوط قیمت به دلیل توجه بیش از حد سرمایه گذاران به توافقات بین ایران و 5+1 بود و انتظار می رود قیمت نفت در آینده ای نزدیک دوباره روند افزایشی به خود بگیرد.

رویترز با اشاره به کاهش صادرات نفت ایران از 2و نیم میلیون بشکه در روز به یک میلیون و یکصد هزار بشکه افزود، حجم قابل توجه نفت ذخیره شده ایران برای صادرات با برداشته شدن تحریم ها می تواند درقیمت بازار نفت تأثیر گذار باشد.

جان کیلدوف ازصندوق سرمایه گذاری انرژی نیویورک در اظهار نظری گفت: با توجه به اطمینان از بالارفتن توان صادرات نفت ایران، حالا نوبت اعضای دیگر اوپک از جمله عربستان سعودی است که با کاهش صادرات نفتی خود در بالا نگاه داشتن قیمت نفت، تلاش کنند.

اواسط سال گذشته میلادی عربستان با متقاعد کردن دیگر اعضای اوپک در ثابت نگاه داشتن سطح تولید نفتی شان موجب تنزل قیمت نفت برنت ازرقم 115 دلار در هر بشکه شده بود.

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------