جزئیات برخورد یک شناور به جکت پارس جنوبی



اخبار,اخبار اقتصادی , برخورد یک شناور به جکت پارس جنوبی

در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد 20 در 23 متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.

مدیر عملیات حفاری فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری به جکت مستقر روی پلت فرم ۱۳A پارس جنوبی گفت: بر خلاف اخبار منتشره، تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بوده‌ است.

عباس تقدسی نژاد در گفت‌وگو با فارس با اشاره به برخورد یک شناور سنگاپوری با جکت مستقر روی پلت‌فرم 13A این فاز گفت: شنبه اول فروردین سال 94 ساعت 22:30 شامگاه شناور نفت‌کشی با نام Alpine.eternity به طول 183 متر و عرض 32 متر به شماره IMO:9430272 با پرچم سنگاپور و مربوط به یک شرکت نروژی به نام Trans Petrol با جکت مستقر روی پلت فرم 13A این فاز برخورد نموده است.

وی خاطر نشان کرد: از 26 اکتبر 2012 که سکوی حفاری CPOE9 بر روی این پلتفرم نصب شده است و عملیات حفاری را آغاز نموده تا تاریخ 14 اکتبر 2014 که دکل از پلتفرم جدا شده است، در اطلس جغرافیایی موقعیت دکل مربوطه ثبت شده بود و لذا برای تمامی کشتی های نفت کش بین المللی وجود جکتی با ابعاد 20 در 23 متر در این مسیر مشخص و اعلام شده است.

مدیر عملیات حفاری فاز 13 پارس جنوبی ادامه داد: بر خلاف اخبار منتشره تمامی علائم هشدار دهنده بر روی جکت نصب بوده‌اند.

تقدسی نژاد تصریح کرد: جکت مربوطه در سال 2009 ساخته شده  و جکت‌هایی که از این سال به بعد ساخته شده‌اند، دارای تجهیزات ناوبری مجهزی هستند که قادر است هر شیء در فاصله زیاد و ابعاد بسیار کوچک حتی به اندازه قایق‌های ماهیگیری را ثبت و ضبط نموده و با نزدیک شدن به آن هشدار دهند.

وی ادامه داد: لذا معلوم نیست خدمه در چه وضعیتی بوده اند که علاوه بر اینکه متوجه این شیء بزرگ  نشده‌اند، با تمام سرعت به جکت برخورد کرده و باعث غرق شدن بخشی از آن شدند.

تقدسی نژاد یادآور شد، از آنجایی که چاه شماره 5 این جکت هنوز زنده (فعال) است، احتمال هر گونه خطر جدی همچنان وجود دارد.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------