اثرات توافق هسته‌ای بر قیمت و قاچاق موبایل



اخبار,اخبار اقتصادی , قاچاق موبایل

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی موبایل و تجهیزات جانبی معتقد است که با برداشته‌شدن تحریم‌های هسته‌ای در صورت رسیدن به توافق نهایی، علاوه بر کنترل واردات گوشی‌ قاچاق، قیمت گوشی‌ها نیز به احتمال زیاد کاهش خواهد داشت.

افشار فروتن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بحث توافقات صورت گرفته بر روی بازار موبایل کشور از دو جنبه تاثیر‌گذار خواهد بود؛ در این میان جنبه اول آن به بحث تحریم‌ها برمی‌گردد و در مورد دوم به دنبال تثبیت و کاهش احتمالی نرخ ارز، قیمت‌های این بازار نیز دستخوش تغییر خواهند شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با این شیوه می‌توان امید داشت که بازار واردات قاچاق تا حد زیادی کنترل شود، چرا که اگر شرکت‌های مختلف نمایندگی‌های خود در ایران را داشته باشند کالاها بدون واسطه و از طریق مبادی قانونی وارد کشور خواهند شد که البته این موضوع نیاز به شرایط مناسب در زمینه تعرفه‌های گمرکی نیز دارد.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و تجهیزات جانبی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: فراهم‌شدن شرایط برای فعالیت فعالان قانونی در نهایت منجر به کمرنگ‌شدن بازار واردات قاچاق خواهد شد و این موضوع شرایط بهتری را در بازار موبایل کشور رقم می‌زند.

فروتن همچنین عنوان کرد: نکته‌ی دیگر آنکه حتی اگر تعرفه‌های فعلی هم کاهش پیدا نکند با ورود نمایندگی شرکت‌ها به داخل کشور واردات به مبادی رسمی هدایت می‌شود و دیگر بحث کالاهای تقلبی و قاچاق وجود نخواهد داشت.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با کاهش نرخ ارز طی ماه‌های آتی قیمت گوشی‌های تلفن همراه نیز با کاهش مواجه شود.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و تجهیزات جانبی همچنین عنوان کرد: زمانی که کالاها از طریق نمایندگی‌های رسمی وارد کشور شوند قطعا بحث حمایت از حقوق مصرف‌کننده نیز مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت و علاوه بر آنکه بر اصالت کالا توجه زیادی می‌شود قطعا خدمات پس از فروش نیز شرایط مناسب‌تری داشته و هزینه‌های آن هم برای خریدار کاهش پیدا می‌کند.

فروتن ادامه داد: اکنون شاید بحثی مانند ضمانت کمتر مورد توجه قرار گیرد و در موارد متعدد خریداران تلفن همراه ترجیح دهند برای پرداخت هزینه کمتر گوشی‌های بدون گارانتی خریداری کنند، اما در صورتی که برندهای مختلف در ایران دارای نمایندگی های رسمی شوند دیگر شاهد چنین مشکلاتی نبوده و حتی هزینه های مربوط به این بخش هم کاهشی قابل توجه پیدا خواهد کرد.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------