نخستین اقدام خزانه داری آمریکا پس از بیانیه لوزان



اخبار,اخبار اقتصادی , توافق لوزان

دفتر کنترل دارایی های خارجی آمریکا (او.اف.ای.سی)، زیرمجموعه وزارت خزانه داری این کشور، دستورالعمل برنامه جامع اقدام مشترک مربوط به پارامترهای بیانیه لوزان را روز شنبه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، براساس این دستورالعمل، پارامترهای اعلام شده در تاریخ دوم آوریل 2015 (پنجشنبه گذشته) برای یک برنامه جامع اقدام مشترک توسط گروه 1+5 و ایران، بلافاصله منجر به کاهش، لغو و یا پایان پذیرفتن تحریم ها علیه ایران نخواهد شد. تنها کاهش تحریم ناشی از برنامه اقدام مشترک مربوط به توافق 24 نوامبر 2013 که تا پایان 30 ژوئن 2015 تمدید شده، ادامه پیدا خواهد کرد.

پارامترهای اعلام شده در تاریخ دوم آوریل 2015، راه را برای لغو و در نهایت پایان پذیرفتن تحریم ها علیه ایران، در صورتی که این کشور به تعهدات هسته ای خود عمل کند و آژانس بین المللی انرژی هسته ای (آی.ای.ایی.ای) آن را تایید نماید، هموار خواهد کرد.

از امروز (شنبه 15 فروردین، 4 آوریل) و تا زمانی که برنامه اقدام مشترک مربوط به بیانیه لوزان خاتمه یابد، به غیر از کاهش تحریم هایی که در چارچوب برنامه اقدام مشترک 24 نوامبر 2013 حاصل شد، همه تحریم های آمریکا پابرجا خواهد بود و تا زمانی که ایران به تعهدات خود خود عمل کند، ادامه خواهد داشت.

کاهش تحریم های ناشی از برنامه اقدام مشترک مربوط به بیانیه صادره 24 نوامبر، همانگونه که در دستورالعمل منتشر شده آن آمده است، معتبر خواهند بود.

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------