آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

تحلیل گران اقتصادی در مورد قیمت دلار و شاخص بورس چه پیش بینی دارند؟ / هیجان زده نشوید



اخبار,اخبار اقتصادی ,اقتصاد ایران

امروز قیمت دلار در حالی درکانال 3 هزار و 200 تومانی باقی ماند که انتظارات هیجانی قیمت دلار را طی معاملات صبح به رقم 3 هزار و 175 تومان نیز رسانده بود.

 پيش از آنکه امروز قيمت ها در بازارهاي مالي ايران به مرز ثبات نسبي برسد، تحليلگران اقتصادي خبر از ثبات بازارها داده بودند. تحليلگران بازار اعتقاد دارند که خريداران و فروشندگان بايد از رفتارهاي هيجاني دوري کنند.

 

تحليلگر

پيش بيني قيمت

   سعيد ليلاز / اقتصاددان

ميزان کاهش قيمت دلار حداکثر عددي بين 100 تا 200 تومان خواهد بود. بيش از اين واکنش بازار به قيمت ها هيجاني است.

منبع: سایت صدای اقتصاد

مسعود خوانساري / عضو هيات نمايندگان اتاق تهران و ايران

اتفافات پيرامون توافق هسته اي نمي تواند بيش از 200 تومان در بازارهاي مالي مانند دلار موثر باشد. بنابراين بازارها بايد از رفتارهاي هيجاني دوري کنند. در حال حاضر ثبات نياز کليدي اقتصاد کشور است.

منبع: خبرآنلاین

پدرام سلطاني / نايب رئيس اتاق ايران

بازارهايي مانند طلا، ارز و مسکن پس از اين توافق دچار رکود مي شوند. از سوي ديگر بانک ها و بورس مي توانند انتظار رشد سپرده گذاري و شاخص را داشته باشند. کاهش قيمت در بازار دلار هم نمي تواند رقمي بيش از 100 تا 200 تومان باشد.

منبع: خبرآنلاین

حامد واحدي / عضو هيات نمايندگان اتاق تهران و ايران

آنچه اقتصاد ايران امروز نياز دارد، ثبات و دوري از رفتارهاي هيجان زده است. بنابراين همه مردم و فعالان اقتصادي بايد توقعات خود از اثرات توافق هسته اي را به سمت معقول هدايت کنند. ميزان کاهش قيمت دلار تحت تاثير اين توافق نمي تواند بيش از 100 تا 200 تومان باشد. با اين وجود خواسته جامعه اقتصادي کشور ايجاد ثبات بلند مدت در قيمت گذاري هاست.

منبع: خبرآنلاین

سيف/ رئيس کل بانک مرکزي

دولت در بازار ارز دخالتي نمي کند و قصد هم ندارد با اقدامات خود مانع از کاهش قيمت دلار شود.

منبع: خبرگزاری فارس

حسن قاليباف/ مديرعامل شرکت بورس

رست نیست که تصور کنیم در شرایطی که بورس رو به بالا است تمام سهام شرکت‌ها افزایش می‌یابد، زیرا چنین پدیده ای در هیچ بازار سرمایه‌ای وجود ندارد و سهامداران حتما باید با مطالعه اقدام کرده و صبر و حوصله داشته باشند.

منبع: ایسنا

مسعود نيلي/ اقتصاددان

لغو تحریم‌ها هرچند امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند اما معجزه نمی‌کند. شاید شکاف بزرگی میان آنچه انتظارات عمومی از اثر لغو تحریم ها تلقی مي‌کند با آنچه واقعیت دارد، وجود داشته باشد اگر این شکاف را درست مدیریت نکنیم، ممکن است آن شرایط بدتر از شرایط فعلی که تحریم است، بشود. یعنی شکل‌گیری انتظارات فراتر از واقعیت برای شرایط پس توافق این خطر را دارد که در صورت مواجهه با واقعیت اعتماد عمومی خدشه دار شود. در حال حاضر نه تنها در میان عامه مردم که برخی مدیران نیز تصور می کنند با توافق هسته‌ای، همه مسائل کشور حل می‌شود در حالی این موضوع صحت ندارد. بسیاری از مسائل ارتباطی به تحریم ندارد. سامان یافتن برخی از عواملی هم که به تحریم ربط دارد، زمان‌بر خواهد بود. بنابراین دچار خو‌ش‌بینی کاذب شدن ممکن است ظرفیت تحمل جامعه را سرریز کند.

 

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------