آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

تحلیلی بر قیمت ارز پس از توافق لوزان/ یک پیش بینی واقع گرایانه از قیمت دلار در روزهای آینده



اخبار,اخبار اقتصادی  ,نرخ ارز

رضا بوستانی، کارشناس بانکی در برنامه تلویزیونی روزآمد در رابطه با آینده قیمت دلار پس از تفاهم صورت گرفته در لوزان توضیح داد.

پس از بیانیه لوزان برخی از فعالان اقتصادی پیش بینی کردند جوی روانی بر بازارهای مالی سایه خواهد انداخت و بر این اساس روند قیمت ارز در بازار نزولی خواهد شد. موضوعی که با آغاز به کار بازارهای مالی در روز شنبه 15 فروردین به واقعیت پیوست و در ساعت های ابتدایی تحت تاثیر یک جو روانی قیمت ها ریزش قابل توجهی داشت. هر چند با ادامه فعالیت بازار روند قیمت ها بار دیگر صعودی شد و در نهایت قیمت ها با افزایش مواجه شدند.

به گزارش خبرآنلاین در همین رابطه رضا بوستانی، کارشناس بانکی در مجله اقتصادی صبحگاهی روزآمد که هر روز صبح از شبکه پنج تلویزیون پخش می شود توضیحاتی اینگونه مطرح کرد:« نکته بازار ارز این است که بعد از توافق هایی که صورت گرفته آرامش به بازار ارز حتما بر می گردد اما اینکه بخواهیم بگوییم نرخ ارز کم می شود فکر می کنم خیلی خوش بینی است. وقتی قیمت تمامی کالاها افزایش پیدا کرده است انتظار بر این است قیمت ارز هم افزایش پیدا کند و این دور از ذهن نیست.»

او در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش قیمت ارز توجیه اقتصادی دارد یا خیر، گفت:« فکر نمی کنم چنین اتفاقی بیفتد چون همین الان هم رشد نرخ ارز نسبت به سایر کالاها رشدی کمتر داشته است. بر این اساس اینکه انتظار داشته باشیم کاهش شدید در قیمت ارز اتفاق بیفتد دور از واقعیت است و با بنیان های اقتصاد ما همخوانی ندارد.» 

بوستانی افزود:« بر این اساس سال جاری قیمت ارز خیلی با ثبات تر از آن چیزی خواهد بود که در دو سال اخیر ما تجربه کرده ایم. این ثبات کمک می کند که عاملان اقتصادی برنامه ر یزی بهتری برای فعالیت هایشان داشته باشند و امکان سفته بازی را از برخی خواهد گرفت. لذا من این نوید را به همه عاملان اقتصادی خواهم داد که در سال جدید نرخ ارز بسیار با ثبات تر خواهد بود.» 

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------