آخرین اخبار اقتصادی

وزیر اقتصاد,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

در سیستم حاکمیتی کشور، وزیر اقتصاد ، هیچکاره است/ سیاست پولی و مالی دولت در جای دیگری تنظیم می‌شود!

به تازگی شایعه کناره‌گیری وزیر اقتصاد مطرح شد و برخی از این تغییر استقبال کردند و آن را مقدمه‌ای برای تغییر فرمان اقتصادی…

همسویی بورس و دلار



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
جهش سه‌پله‌ای شاخص کل
دیروز، شاخص کل بورس تهران با رشد 2435 واحدی (معادل 6/  3 درصدی) مواجه شد و با پشت سر گذاشتن سه کانال متوالی به 70 هزار و 262 واحد رسید. همان طور که اشاره شد، با توجه به ریزش‌های شدید شاخص در ماه‌های گذشته و افت قیمت نسبت به درآمد (P/  E) کل بازار به زیر 5، پتانسیل زیادی در بازار سرمایه احساس می‌شد؛ در این میان، انتظار جهش به کمک یک محرک قوی وجود داشت. به این ترتیب، با انتشار بیانیه‌ای مشترک درخصوص تفاهم هسته‌ای در پایان هفته گذشته و اوج گرفتن امیدواری‌ها برای به وقوع پیوستن توافق هسته‌ای در سه ماه آینده، رشد تاریخی بورس تهران رقم خورد. در این شرایط، به رغم بالا بودن حجم معاملات، همچنان مشاهده می‌شود صف‌های خرید به قوت خود باقی است و این موضوع ادامه رشد بورس را نوید می‌دهد.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
حرکت دلار بر خلاف انتظار عمومی
دیروز، هر دلار آمریکا با رشد 30 تومانی به قیمت 3 هزار و 300تومان معامله شد. به رغم انتظار کاهش قیمت‌ها پیرو بیانیه لوزان، کنترل هیجانات در این بازار، موجب مقاومت قیمت‌ها شد. در واقع، اقدامات کنترلی بانک مرکزی که از روزهای پایانی دی سال 93 انجام شده بود، به شدت هیجانات کاذب قیمت‌های ارز را کاهش داد. به این ترتیب، به رغم افت هیجانی قیمت‌ها در ساعات آغازین معاملات روز شنبه، به سرعت تعادل قیمتی با مکانیزم عرضه و تقاضا بر این بازار حکمفرما شد. به‌طوری که دیروز، شاهد رشد قیمت دلار بودیم؛ این از معدود دفعاتی است که طی دو سال اخیر، حرکت هم جهت ارز و بورس رقم خورد که نتیجه مستقیم سیاست‌های مناسب بانک مرکزی در این بازار محسوب می‌شود. با این حال، در ادامه ثبات نسبی سناریوی محتمل‌تری خواهد بود.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
خوش‌بینی بازار سکه به طلای جهانی
دیروز، هر سکه طرح جدید با رشد 20 هزار تومانی با قیمت 960هزار تومان معامله شد. در این شرایط، علاوه بر رشد قیمتی دلار، خوش‌بینی معامله‌گران به بازار جهانی طلا این افزایش قیمت را سبب شد. به عبارت دقیق‌تر، آمار نامناسب اشتغال‌زایی آمریکا در روز جمعه، به علت تعطیلی بازارهای جهانی بر قیمت‌ها اثرگذار نبود. به این ترتیب، بازار داخل کشور به این اتفاق که احتمالا رشد قیمت طلای جهانی را سبب می‌شود، روی خوشی نشان داد. بر این اساس، حباب سکه (بالاتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی سکه) که در حال حاضر به بیش از 25 هزار تومان رسیده است، در صورت رشد قیمت اونس طلا تا سطوح 1235 دلاری کاملا تخلیه می‌شود؛ بنابراین در صورت عدم رشد قیمت اونس طلا و ثبات سایر شرایط، افت قیمت سکه محتمل خواهد بود.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام


خبری مثبت برای فلز زرد
اونس طلا که در روزهای پایانی سال 93 به قیمت‌های کمتر از 1150 دلار نیز رسیده بود، طی یکی، دو هفته اخیر زیان خود را جبران کرد و پنج‌شنبه به قیمت 1202 دلار معامله شد (جمعه نیز به علت تعطیلی «جمعه خوب» معاملاتی در این بازار صورت نگرفت). پیش از شروع سال، بازار در انتظار نشست فدرال رزرو بود که برخلاف انتظار بازار (مبنی بر افزایش نرخ بهره پیش از ماه ژوئن)، مقامات این بانک سریع ترین زمان ممکن جهت افزایش نرخ بهره را سپتامبر اعلام کردند. این موضوع، سبب کاهش ارزش دلار آمریکا به‌عنوان مهم ترین رقیب فلز زرد شد. در این رابطه، میزان اشتغال‌زایی آمریکا در ماه مارس نیز کمتر از حد انتظار گزارش شد که محرکی دیگر برای طلا ارزیابی می‌شود (126 هزار شغل جدید ایجاد شد، در حالی که انتظار کارشناسان 246 هزار شغل بود).
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
افت هفت درصدی «تسه»ها از ابتدای سال
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212) با افت 61/  1 درصدی به قیمت 74 هزار و 120 تومان معامله شدند. به این ترتیب، کاهش بیش از 7 درصدی قیمت این اوراق از ابتدای سال رقم خورد. همان طور که پیش از این اشاره شد از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمتی اوراق مسکن، مقدار واقعی بهره تسهیلات مزبور است؛ در این شرایط، با توجه به انتظارات به وجود آمده برای حصول توافق هسته ای، انتظار بهبود وضعیت اقتصادی کشور فراهم شده است. بر این اساس، یکی از مهم‌ترین انتظارات فعالان اقتصادی کاهش نرخ سود بانکی متناسب با تورم است که این موضوع بر نرخ بهره انتظاری متقاضیان مسکن نیز اثرگذار است. به این ترتیب، فشار اخیری که بر قیمت «تسه »ها وارد شده است نتیجه این تغییر انتظارات محسوب می‌شود. با این حال، رونق احتمالی بازار مسکن می‌تواند افزایش تقاضای «تسه»ها را سبب شود.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار سهام

 
جدال عوامل مثبت و منفی در بازار نفت
نفت خام آمریکا که در اواخر سال 93 به سطوح پایینی کانال 40دلاری نزدیک شده بود، طی یکی، دو هفته اخیر تغییر مسیر داد (14/  49 دلار بر بشکه). در آن زمان تداوم افزایش موجودی نفت، رشد شاخص دلار آمریکا و خوش بینی به مذاکرات هسته‌ای کشورمان موجب کاهش قیمت‌ها شده بود. در این میان اما، به تعویق افتادن افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث افت شاخص دلار آمریکا شد که به رشد قیمت نفت کمک کرد؛ آمار نامناسب اشتغال‌زایی آمریکا در ماه مارس احتمالا این موضوع را تشدید می‌کند. در این میان، درگیری عربستان با نیروهای حوثی در یمن نیز افزایش قیمت نفت را تسهیل کرد. از سوی دیگر، تفاهم سیاسی کشورمان با اعضای 1+5 احتمال افزایش صادرات ایران را افزایش می‌دهد (تقویت مازاد عرضه) که جدال عوامل مزبور سبب ثبات نسبی قیمت‌ها در این بازار شده است.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------