آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

فروکش کردن هیجان‌های بیانیه لوزان



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
یکه‌تازی بزرگان در بازار پرحجم
دیروز، شاخص کل بورس تهران با رشد 582 واحدی (معادل 83/ 0درصد) به 70 هزار و 844 واحد رسید. با وجود رشد شاخص کل، افت 31/ 0 درصدی شاخص کل هم وزن (اثرگذاری یکسان تمام نمادها در محاسبه این شاخص) مشاهده شد.

 

این موضوع بیانگر رشد قیمتی شرکت‌های بزرگ بورسی به‌رغم افت بخش قابل توجهی از نمادهای بازار است. در این شرایط می‌توان به رشد چشمگیر حجم و ارزش معاملات بورسی نیز اشاره کرد که در نتیجه آن بار صف‌های خرید کم شده است. در این میان، بانک‌های ملت و صادرات به تنهایی بیش از 40 و 25 درصد حجم و ارزش کل معاملات بازار را به خود اختصاص دادند. پس از 13 روز معاملاتی، رشد مداوم شاخص کل و کاهش صف‌های خرید احتمال آنکه تعدیلات قیمتی و روند متعادل‌تری را در بازار سرمایه شاهد باشیم بالا است.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
ثبات نسبی به دنبال کف‌سازی دلار
دیروز، هر دلار آمریکا با افت 10 تومانی به قیمت 3 هزار و 290تومان معامله شد. به نظر می‌رسد دلار پس از آنکه افت قیمتی را همراه با شوک هسته‌ای در ابتدای هفته تجربه کرد، به دنبال کف‌سازی در قیمت‌های کنونی است. همراه با صدور بیانیه لوزان انتظار ریزش قیمتی در بازار ارز به وجود آمد، در این میان اما، بازار ارز با کاهش عرضه مواجه شد که در نتیجه آن دلار در برابر ریزش مقاومت نشان داد. فعالان بازار ارز مقاومت در برابر افت قیمت‌ها را ناشی از کاهش نرخ ارز در روزهای پایانی اسفند می‌دانند؛ در واقع، افت قیمت دلار در روزهای پایانی سال به دنبال خوش‌بینی به مذاکرات هسته‌ای باعث شد بخش زیادی از کاهش قیمت دلار پیش خور شود و در نتیجه افت قابل توجهی بعد از انتشار اخبار مثبت هسته‌ای شاهد نباشیم.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
انتظاراتی که محقق نشد
دیروز، هر سکه طرح جدید با افت 3 هزار تومانی به قیمت 962هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، همان‌طور که اشاره شده بود عدم رسیدن قیمت طلای جهانی به سطوح مورد انتظار (بیش از 1230دلار) موجب کاهش قیمت‌ها در بازار سکه داخل شد. در این میان، افت 10 تومانی دلار نیز روز گذشته بر کاهش قیمت سکه اثرگذار بود. بنابراین، حباب سکه (بیشتر بودن قیمت بازاری نسبت به ارزش ذاتی سکه) که یکشنبه به بیش از 25 هزار تومان رسیده بود، به کمتر از 10 هزار تومان رسید. در این شرایط، ثبات نسبی در بازار ارز اثرگذاری چندانی بر قیمت سکه نخواهد داشت. در بازار طلای جهانی نیز به رغم تعدد آمارهای اقتصادی در این هفته، احتمال تغییرات قیمتی شدید پایین است. بنابراین، بازار سکه نیز احتمالا روزهای آرامی را پیش رو داشته باشد.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
رشد کنترل شده طلای جهانی
مطابق با انتظارات قبلی، اونس طلا معاملات هفتگی را مثبت آغاز کرد؛ به‌طوری که روز گذشته تا ساعت 16 به قیمت 1220 دلار بر اونس معامله می‌شد. آمار نامناسب اشتغال‌زایی ماه مارس در آمریکا موجب افت شاخص دلار و در نتیجه افزایش قیمت‌ها در بازار طلای جهانی شد. با این حال، سطوح مقاومتی تکنیکال در محدوده 1225 دلاری از جهش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

 

در این میان، آمار مربوط به شاخص خرید مدیران (PMI که در آمریکا با ISM شناخته می‌شود، دماسنجی است در رابطه با میزان رشد صنعتی هر منطقه) که در این گزارش امکان پوشش آن نبود می‌تواند بر قیمت‌ها اثرگذار باشد. به‌طور کلی، هفته جاری آمار اقتصادی قابل توجهی از اقتصادهای مهم منتشر می‌شود که در کنار اعلام صورتجلسه نشست قبلی فدرال رزرو می‌تواند بازار طلا را تحت تاثیر قرار دهد.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
افت آرام «تسه»ها
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212) با افت 73/ 0درصدی به قیمت 73 هزار و 578 تومان معامله شدند. مطابق آنچه در روزهای گذشته اشاره شد، بعد از اوج گرفتن امیدواری‌ها برای حصول توافق هسته‌ای بین کشورمان و اعضای 1+5 افت آرام قیمت «تسه»ها مشاهده می‌شود.

 

با انجام توافق، احتمال کاهش نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد، در نتیجه بازار نیز با کاهش قیمتی «تسه»ها به دنبال کاهش سود واقعی وام مسکن است. از سوی دیگر، گرچه خروج بازار مسکن از رکود از بهمن ماه سال گذشته آغاز شد، اما به عقیده کارشناسان این موضوع هنوز نتوانسته است رونق قابل توجهی در این بخش ایجاد کند. به این ترتیب، شواهد حاکی از آن است که رشد نسبی تقاضای «تسه»ها هنوز نتوانسته است از عرضه پیشی گیرد که رشد قیمتی اوراق مزبور را دشوار می‌نمایاند.
بازار نفت

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

 
تقویت عوامل مثبت در بازار نفت
نفت خام آمریکا هفته جاری را مثبت آغاز کرد و تا ساعت 16 به قیمت 50/ 50 بر بشکه معامله می‌شد. کاهش شاخص دلار مطابق با انتظارات، یکی از دلایل رشد قیمت نفت محسوب می‌شود. همچنین، عربستان تخفیفات خود برای فروش نفت سبک در ماه آینده را در بازارهای آسیایی کاهش داد (کمترین تخفیف از دسامبر 2014)؛ علت این امر، بهبود وضعیت تقاضا عنوان می‌شود (عامل مثبت برای نفت). در رابطه با لغو تحریم‌های کشورمان، عقیده عمومی معامله‌گران بازار نفت بر این است که تا اواخر سال 2015 احتمال افزایش صادرات نفت کشور پایین است؛ بنابراین، اثر هیجانی منفی بیانیه لوزان نیز در این بازار خنثی شد. در این شرایط، قراردادهای بلند (انتظار افزایش قیمت) در بازار آتی نفت نیز افزایش داشته است. از سوی دیگر، رو به پایان بودن فصل نگهداری پالایشگاه‌ها می‌تواند تقاضای نفت را تقویت کند.

 

اخبار اقتصادی -دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------