آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

افزایش ۴ برابری قیمت گوشت،۳ برابری قیمت برنج ، ۳/۵ برابری ماهی و ۳ برابری تخم‌مرغ در دو سال

با وجود رشد شدید قیمت‌ها، در سال جاری با شنیدن خبر سیاست‌های انبساطی این احتمال وجود دارد که تورمی بیش از آنچه در سال‌های…

صدور حکم شکایت گازی ترکیه از ایران



اخبار,اخبار اقتصادی , رئیس جمهور ترکیه

وزیر انرژی ترکیه با اشاره به سفر امروز رئیس‌جمهور این کشور به ایران گفت دریافت تخفیف گازی از ایران یکی از موضوعاتی است که اردوغان در این سفر با مقامات ایرانی در میان می‌گذارد.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز، تانر ییلدیز، وزیر انرژی ترکیه روز دوشنبه گفت، در جریان سفر رسمی رئیس جمهور ترکیه به ایران، آنکارا و تهران در مورد امکان تخفیف در قیمت گازی که به ترکیه فروخته می‌شود، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز در سفری رسمی به تهران وارد شد و قرار است با حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کند. دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه گفت‌وگو خواهند کرد. رئیس جمهور ترکیه همچنین قرار است در دومین نشست شورای همکاری‌های دو کشور شرکت کند.

ییلدیز افزود: «امیدواریم که ایران قیمت معقول‌تری برای گاز خود به ترکیه پیشنهاد دهد. این موضوع در دستور کار سفر رئیس جمهور ترکیه به تهران قرار دارد».

وی اضافه کرد، دادگاهی بین المللی در شهر استکهلم در ماه می در مورد ادعای ترکیه در خصوص قیمت بالای گاز صادرات ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

ایران که از سال 2001 به ترکیه گاز صادر می‌کند، پس از روسیه دومین تأمین کننده بزرگ گاز این کشور است. قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه به‌صورت رسمی فاش نشده است. بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، قیمت هر هزار مترمکعب گاز ایران 490 دلار است که بالاتر از قیمت گاز روسیه و آذربایجان است.

در ماه فوریه، یک دادگاه داوری بین المللی رسیدگی به ادعاهای ترکیه را که خواهان کاهش 25درصدی قیمت گاز ترکیه است، آغاز کرد.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------