صف20کیلومتری کامیون‌های ایرانی در مرز بازرگان



اخبار,اخبار اقتصادی ,کامیون های ترانزیت

صف طولانی متشکل از کامیون های ترانزیت حامل بار که طی چند روز گذشته به مقصد کشورهای مختلف اروپایی در جاده بین المللی ایران به ترکیه شکل گرفته بود به بیش از 20 کیلومتر رسیده است.

به گزارش ایرنا، تعدادی از رانندگان کامیون ها در گفت وگو با خبرنگاران با انتقاد از این وضعیت بیان کردند هیچ امکانات مناسبی برای رانندگان منتظر در صف خروج فراهم نیست و در برخی موارد نیز تهدید سرقت کالاها نیز وجود دارد.

این رانندگان گفتند: چندین روز است که در صف قرار گرفته اند و هنوز با نوبت خروج از مرز فاصله زیادی دارند.

مدیر پایانه مرزی ماکو در این رابطه به خبرنگاران گفت: بیشتر رانندگان در تعطیلات نوروز ترجیح دادند کنار خانواده های خود باشند و اکنون موج تقاضای خروج کامیون ها از کشور به مقاصد مختلف از مرز ماکو شکل گرفته است.

آیدین رحمانی افزود: همچنین رشد میزان صادرات، سبب افزایش ترافیک در مبادی خروجی گمرک شده است که با مذاکرات انجام گرفته از طریق کنسولگری های ایران در ترکیه، تمهیداتی صورت گرفته است تا روند خروج کامیون ها تسریع شود.

وی اظهار کرد: از امروز (یکشنبه) تعداد خروجی کامیون ها به 500 دستگاه در روز می رسد در حالی که این تعداد به 300 دستگاه در روز می رسید.

بازرگان در شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی قرار دارد و از مهمترین مرزهای زمینی ایران در زمینه ورود و خروج مسافر و کالا محسوب می شود.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------