آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

بازارهای نفت و طلا در شرایط ابهام



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
غربالگری در بازار سهام
دیروز، شاخص کل بورس تهران با افت 330 واحدی (معادل 48/ 0 درصدی) به 68 هزار و 454 واحد رسید. باوجود اوج گرفتن امیدواری‌ها برای وقوع توافق هسته‌ای بعد از انتشار بیانیه لوزان، بار دیگر با فضای مبهم ایجاد شده (نحوه برداشته شدن تحریم‌ها مورد اختلاف نظر است) نزول شاخص را از ابتدای هفته شاهد هستیم.

 

بر این اساس، به دلیل رکود طولانی مدت بورس تهران (از دی 92 تا پایان سال 93)، همچنان هراس از نزول دوباره بازار سرمایه در بین فعالان مشاهده می‌شود. در این شرایط، باید به حجم زیاد خریداران حقیقی بعد از انتشار بیانیه لوزان نیز اشاره کرد و این موضوع را در نظر داشت که بخش زیادی از این خریداران به دنبال دستیابی به سودهای کوتاه‌مدت هستند و با مواجه شدن با جو منفی بازار به سرعت به دنبال فروش سهام خود بر آمده‌اند.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
کنترل هیجانات بازار ارز
دیروز، هر دلار آمریکا با افت 5 تومانی 3 هزار و 360 تومان معامله شد. در این شرایط، بار دیگر با اعمال کنترل‌هایی بر بازار ارز از مقدار هیجانات این بازار کم شده است. از جمله مواردی که تا حدودی آرامش را به بازار برگردانده است، می‌توان به افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها اشاره کرد؛ این افزایش عرضه به خصوص برای «درهم» به میزان بیشتری مشاهده می‌شد. برخورد با چند تن از دلالان ارزی که تا حدودی جو بازار را متشنج کرده بودند نیز در کاهش این هیجانات بی‌تاثیر نبود. در این شرایط، در صورت ادامه اعمال کنترل بر بازار ارز انتظار نوسانات شدیدی در قیمت‌های ارز وجود ندارد، در غیر این صورت، همچنان انتظار برگشت قیمتی دلار به روی مدار صعودی در پی افزایش تقاضای واقعی و حتی غیرواقعی (ناشی از سفته‌بازی) وجود دارد.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
افت سکه همراه با دلار و اونس
دیروز، هر سکه طرح جدید با افت 6 هزار تومانی به قیمت 969 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، کاهش قیمتی سکه همراه با افت دلار و اونس طلا مشاهده می‌شود. در این شرایط، باوجود افت قیمتی، همچنان حباب سکه (بیشتر بودن قیمت بازاری از ارزش ذاتی سکه) در مقادیری بیش از 10هزار تومان وجود دارد؛ این موضوع را می‌توان ناشی از خوشبینی‌ها نسبت به رشد قیمت اونس و دلار در روزهای آینده دانست. در این شرایط، با توجه به کنترل‌های اعمالی بر بازار ارز در شرایط کنونی انتظار نوسانات شدیدی وجود ندارد. از سوی دیگر، اونس باوجود فشار عوامل منفی همچنان در محدوده قیمتی 1200 دلاری از خود مقاومت نشان می‌دهد و باید منتظر شوک‌های احتمالی قیمتی ناشی از آمارهای اقتصادی (از دو اقتصاد بزرگ چین و آمریکا) که در این هفته منتشر می‌شود، بود.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
حرکت اونس روی سطح روانی
دیروز تا ساعت 16، با وجود فشار شاخص دلار آمریکا، اونس طلا نزدیک سطح روانی 1200 دلاری باقی ماند. کاهش قابل توجه 6/ 14 درصدی صادرات چین (بزرگ ترین مصرف‌کننده شمش) در ماه مارس عامل منفی دیگری برای طلا بود؛ در این رابطه، تقاضای فیزیکی شمش در بازار شانگهای همچنان ضعیف است که البته تقویت تقاضای هند با توجه به نزدیک شدن به جشن Akshaya Tritiya هندوها می‌تواند این کمبود تقاضا را جبران کند.

 

روز گذشته، گرچه رشد ارزش دلار را به علت برخی خوش‌بینی‌ها به افزایش نرخ بهره آمریکا پیش از ژوئن شاهد بودیم، اما بخش قابل توجهی از معامله‌گران طلا به افزایش زودهنگام نرخ بهره امیدوار نیستند (خوش بینی‌ها در بازار آتی). از امروز، آمار‌های اقتصادی مهمی منتشر می‌شوند که این دوگانگی درخصوص زمان افزایش نرخ بهره را کاهش داده و احتمالا قیمت طلا را دستخوش تغییراتی جدی کنند.
بازار اوراق مسکن

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
تقویت عوامل مثبت در بازار «تسه»ها
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212) با رشد یک درصدی به قیمت 77 هزار و 713 تومان معامله شدند. به‌رغم رشد اندک قیمت پایانی اوراق مزبور، آخرین معاملات در بیشینه قیمت مجاز روزانه قرار داشت (مثبت 5 درصد). افت تدریجی اوراق مسکن تا مرزهای قیمتی 74 هزار تومان را در روزهای پس از انتشار بیانیه لوزان شاهد بودیم. انتظارات برای کاهش نرخ سود بانکی از دلایل افت قیمت «تسه»ها بود، با این حال به نظر می‌رسد کاهش نرخ سود بانکی به‌صورت تدریجی صورت گیرد. در نتیجه این عامل و همچنین افزایش تقاضای فصلی مسکن (عموما در نیمه نخست سال تقویت می‌شود) شاهد رشد «تسه»ها هستیم. از سوی دیگر، افزایش نرخ سود وام مسکن بر قیمت‌های بالای «تسه»ها فشار وارد می‌کند. در نتیجه انتظار می‌رود بار دیگر قیمت اوراق در نزدیکی محدوده 80 هزار تومانی پایدار بمانند.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 
رشد قیمت نفت در شرایط مبهم
نفت خام آمریکا در آغاز هفته‌ای مثبت، دیروز ساعت 16 به قیمت2/ 52 دلار بر بشکه معامله می‌شد. به رغم وجود عوامل تقویت‌کننده قیمت نفت، نظیر کاهش احتمال ورود زودهنگام نفت کشورمان به بازارهای جهانی (فتیح بیرول، دبیر اقتصادی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) زمان لازم برای افزایش صادرات نفت کشورمان را 3 تا 5 سال عنوان کرده است)، رکوردزنی برای کاهش تعداد دکل‌های حفاری (پیش‌بینی گلدمن ساکس)، اتمام دوره نگهداری پالایشگاه‌های آمریکا (افزایش 500 هزار بشکه در روز تقاضای نفت تا جولای به پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)) همچنان ابهاماتی در بازار نفت وجود دارد. نخست بحث بالا بودن تولیدات فعلی است (گلدمن ساکس معتقد است این ماه تولیدات به بیشترین مقدار خود می‌رسند). همچنین به عقیده بانک جهانی رشد شاخص دلار آمریکا نگرانی جدی برای اقتصاد جهان با توجه به افزایش هزینه دریافت وام‌های بین‌المللی محسوب می‌شود.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------