آخرین اخبار اقتصادی

بیت‌کوین ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید

هاوینگ مورد انتظار بیت‌کوین رخ داد و ارتفاع بلوک بیت‌کوین به ۸۴۰هزار رسید. به گزارش ایسنا، این رویداد که تعداد سکه‌های جدید…

حرکت خلاف جهت نفت و طلا



يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها

 
بورس به دنبال محرکی برای رشد
دیروز، شاخص کل بورس تهران با رشد 12 واحدی (معادل 0/02 درصدی) در 68 هزار و 465 واحد متوقف شد. به رغم ثبات نسبی شاخص کل، شاخص کل هم وزن (وزن تمامی شرکت‌ها در محاسبه این شاخص یکسان است) با رشد 0/4 درصدی مواجه شد؛ بر این اساس، رشد بیشتر نمادهای بورس تهران در مقابل افت قیمتی نمادهای بزرگ (مانند «شبندر» و «اخابر») مشاهده می‌شود. در این شرایط، همان طور که پیش تر نیز اشاره شد، بازار سرمایه در حالت تعدیل قیمت به سر می‌برد و با وجود اینکه دلیلی بر نزول بازار سرمایه وجود ندارد، برای شروع دوباره حرکت صعودی نیز محرکی جدی نیاز است. در این میان، کاهش هرچند تدریجی نرخ سود بانکی و شروع نگارش متن توافق هسته‌ای و رفع نقاط مبهم موجود (مانند نحوه رفع تحریم‌ها) می‌توانند مسیر صعودی بورس را تسهیل کنند.
بازار ارز

 

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها


پوسته آرام بازار ارز
دیروز، هر دلار آمریکا با افت 10 تومانی به قیمت 3 هزار و 350 تومان معامله شد. رشد قیمت دلار در دو روز ابتدایی هفته جاری در پی ایجاد ابهاماتی در مورد بیانیه لوزان رقم خورد؛ موضوع رفع تحریم‌ها همچنان مورد اختلاف نظر دو طرف مذاکره‌کننده است. در این شرایط، با اعمال کنترل‌ها بر بازار ارز بار دیگر از شدت هیجانات کاسته شد و افت آرام دلار را به دنبال داشت؛ از جمله این اقدامات می‌توان افزایش عرضه از سوی صرافی بانک‌ها و همچنین برخورد با دلالان را عنوان کرد. بر این اساس، در بازار ارز کاهش مقدار معاملات کاملا به چشم می‌خورد و تا حدود زیادی از مقدار سفته‌بازی‌ها کم شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد تا زمان آغاز تدوین متن توافق هسته‌ای و رفع ابهامات موجود، همچنان شرایط کنونی ادامه داشته باشد.
بازار سکه

 

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها

 
رشد حباب سکه به رغم افت قیمتی
طی معاملات روز گذشته، هر سکه طرح جدید با افت 8 هزار تومانی (معادل 0/8 درصد) به قیمت 961 هزار تومان معامله شد. به این ترتیب، افت همزمان قیمت‌ها در بازارهای طلای جهانی و ارز موجب کاهش قیمت سکه شد. در این شرایط، به رغم افت قیمت سکه مشاهده می‌شود بر مقدار حباب سکه (بیشتر بودن ارزش بازاری از ارزش ذاتی سکه) افزوده شده است (حباب سکه حدودا 20 هزار تومان است). در این رابطه به نظر می‌رسد فعالان بازار سکه، قیمت‌های فعلی اونس و دلار را کمتر از حد انتظار تشخیص داده‌اند. در واقع، به رغم ثبات نسبی قیمت دلار، پس از افت قیمت اونس طلا در معاملات دیروز، احتمال ریزش شدید قیمتی کاهش یافته است؛ با این حال باید منتظر انتشار آمار اقتصادی بود که حتی می‌تواند رشد قیمت‌ها را نیز سبب شوند.
بازار طلای جهانی

 

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها

 
سقوط طلا زیر فشار دلار
گرچه طلای جهانی قیمت 1200 دلاری خود را تا ساعات پایانی معاملات روز دوشنبه حفظ کرد، اما با شروع معاملات سه‌شنبه، مسیر نزولی پیش گرفت؛ به‌طوری که ساعت 16 به قیمت 1187 دلار بر اونس معامله می‌شد. به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به ارائه آمار اقتصادی مهمی از آمریکا (میزان خرده‌فروشی و تورم تولیدکننده) خوش‌بینی به افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو افزایش یافت و سبب رشد ارزش دلار آمریکا شد (فشار بر قیمت فلز زرد). از سوی دیگر، گروه تحقیقاتی سیتی گروپ متوسط قیمت طلا در سال 2015 را 1190دلار پیش‌بینی کرد (30 دلار کاهش نسبت به گزارش قبلی). آمار رشد اقتصادی سه ماه نخست سال 2015 چین نیز که امروز منتشر می‌شود می‌تواند بر بازار طلا اثرگذار باشد. (بانک جهانی، رشد سالانه اقتصاد چین را 7/1 درصد پیش‌بینی کرده است (کاهش 0/1 واحد درصدی).
بازار اوراق مسکن

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها

 
رفت و برگشت «تسه»ها
دیروز، اوراق تسهیلات مسکن اسفند 92 (تسه9212) با افت اندک 3/0 درصدی به قیمت 77 هزار و 483 تومان معامله شدند. مطابق با انتظارات، با وجود رشدهای قیمتی اخیر، «تسه»ها برای عبور از سطوح 80 هزار تومانی با دشواری مواجه هستند و همچنان روند کم‌نوسانی را سپری می‌کنند. در این شرایط، بخشنامه وام مسکن سال 1394 با همان مبلغ سال گذشته (35 میلیون وام خرید به علاوه 10 میلیون وام جعاله) از سوی بانک مسکن به شعب صادر شد که نشان می‌دهد هنوز تصمیمی برای افزایش سقف تسهیلات گرفته نشده است. با این حال، در این بخشنامه اشاره شده است که در صورت قطعی شدن تغییر مبلغ وام، بخشنامه جدیدی ابلاغ می‌شود. همچنین، بر اساس اظهارات پیشین مقامات بانک مسکن، در صورت افزایش مقدار وام، تسهیلات با اوراق جدید عرضه می‌شوند تا از افزایش قیمت اوراق فعلی جلوگیری شود.
بازار نفت

 

اخبار,اخبار اقتصادی , پيش‌بيني قيمت‌ها

 
خوش‌بینی نفت به توقف رشد تولیدات شیل
دیروز، نفت خام آمریکا در ادامه مسیر مثبت خود، ساعت 16 به قیمت 52/3دلار بر بشکه معامله می‌شد. به رغم فشار رشد شاخص دلار، به عقیده کارشناسان پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) موجب تقویت قیمت نفت شد. EIA، کاهش 45 هزار بشکه‌ای تولیدات روزانه نفت شیل را در ماه مه نسبت به آوریل پیش‌بینی کرد که بیانگر فشار قیمت پایین نفت بر تولیدات این گروه است.

 

همچنین، بر اساس بررسی‌ها اختلاف میان قیمت‌های نفت در قراردادهای آتی نزدیک به هم در نیمه دوم سال 2015 کاهش یافته است که گواهی بر برقراری تعادل در عرضه و تقاضای نفت در این دوران محسوب می‌شود. در این میان اما،افزایش نفت‌های ذخیره شده احتمال جهش قیمت نفت را کاهش می‌دهد.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------