آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

خریداران دلار و سکه این هفته چقدر ضرر کردند؟



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ طلا و سکه

بازار طلا و ارز در هفته ای که بورس وضعیت مناسبی نداشت، با کاهش قیمت همراه شد تا سرمایه گذاران بر روی دلار و انواع مسکوکات نیز با زیان مواجه شده باشند.

این بازار در هفته گذشته تغییرات اندکی را پشت سر گذاشت تا مشخص شود به ثباتی نسبی رسیده است. هیجانات ابتدای سال ناشی از تفاهم هسته ای از بازار تخلیه شده است و همین موضوع به آرامش بازار انجامیده است.

پیش از آغاز هفته جدید، قیمت دلار 3 هزار و 290 تومان بود. در طول هفته گذشته قیمت دلار نوسانات خود را در محدوده 3 هزار و 310 تا 3 هزار و 340 تومان ادامه داد. انتهای هفته گذشته قیمت دلار 3 هزار و 340 تومان بود اما روز گذشته بهای آن تا 3 هزارو 318 تومان کاهش یافت

این آمار نشان می دهد که هر دلار آمریکا با کاهش 22 تومانی مواجه شده است که زیان 0.6 درصدی را اثبات می کند.

با این حساب سرمایه گذاری 10 میلیون تومانی در این بازار زیان 60 هزار تومانی را بر جای گذاشته است.

در بازار سکه نیز قیمت ها کاهش یافت. در این هفته هر سکه تمام بهار آزادی با قیمت 968 هزار تومان فعالیت را آغاز کرد اما روز گذشته قیمت سکه در بازار تهران به 956 هزار تومان رسید. تا کاهش 12 هزار تومانی در این کالای سرمایه ای رقم خورده باشد.

این ارقام نشان می دهد که بازدهی منفی 1.2 درصدی در بازار سکه رقم خورده است و دارندگان آن در طول هفته گذشته به این میزان زیان کرده اند.

هر 10 میلیون تومان سرمایه گذاری در بازار سکه طی هفته گذشته 120 هزار تومان زیان بر جای گذاشته است. در این هفته بازار سرمایه زیان 2.2 درصدی بر جای گذاشت تا زیان‌ده‌ترین بازار لقب گرفته باشد اما سایر بازارهای موازی نیز وضعیت مثبتی را تجربه نکردند.

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------