آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

ربیعی: حذف یارانه ثروتمندان ادامه می‌یابد



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

وزیر کار با بیان اینکه حذف برخی ثروتمندان از دریافت یارانه طبق تکلیف قانونی بود، گفت: این کار در سال‌جاری ادامه خواهد یافت.

به گزارش مهر، علی ربیعی پنجشنبه شب در برنامه خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما گفت: مجلس در بودجه سال ۹۳ دولت را مکلف کرده بود تا افراد غیرنیازمند را از چرخه یارانه بگیران حذف کند.

وزیر کار اظهارداشت: مجلس در سال ۹۴ هم حدود شش هزار میلیارد تومان را از بودجه پیشنهادی دولت حذف و دولت را مکلف کرد که به همین میزان افراد غیرنیازمند را از یارانه بگیران حذف کند.

ربیعی با بیان اینکه طرح هدفمندی یارانه ها، طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و نمی توان به آن کم توجهی کرد، گفت: در سال ۹۳ مطالعات اولیه بسیاری را صورت دادیم و پایگاه های اطلاعاتی را اصلاح کردیم. براساس تکلیف قانونی، ما در بودجه سال ۹۳ نظام شناسایی را فعال و برخی را حذف کردیم.

وی ادامه داد: براساس قانون بودجه سال ۹۴ باید آئین نامه ای را بنویسیم اما هنوز این کار را آغاز نکرده ایم و امیدواریم روندی که از سال ۹۳ آغاز کرده ایم، امسال نیز ادامه یابد. در این مرحله به هیچ عنوان کسی را به صرف اینکه در یکی از گروه های اجتماعی خاص است، از جمع یارانه بگیران حذف نکرده ایم.

وزیر کار با اشاره به اینکه سعی می کنیم دقت خود را بالا ببریم، تاکید کرد: تقریبا اعتراض‌ها، سه دهم درصد بود و افرادی که یارانه آنها قطع شده بود، با مراجعه به ما و پس از اینکه اطلاعات را می دیدند، قانع می شدند.

ربیعی تصریح کرد: تعدادی را براساس تکلیف قانونی سال ۹۳ از جمع یارانه بگیران حذف کرده ایم و امسال نیز در صورت نوشتن آئین نامه، این روند را ادامه می دهیم. این کار به دقت انجام می شود و با تدوین نظام اعتراض، با دقت زیادی به اعتراض ها رسیدگی می شود.

وی بیان داشت: سعی کردیم خطاهای خود را در این زمینه به حداقل کاهش دهیم و خطای نوع اول و دوم ما بسیار ناچیز بوده است. با دقت بالایی که در این کار صورت می دهیم به متن صریح قانون عمل خواهیم کرد.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------