آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کارشناس خودرو: چراغ سبز افزایش قیمت خودرو داده شده

مسیح فرزانه، کارشناس خودرو، درباره علت افزایش قیمت خودرو گفت: سال گذشته در بهمن ماه بود که خودروساز‌های دولتی شامل پارس…

زنگنه: بیشتر گاز کشور به هدر می‌رود



اخبار,اخبار اقتصادی ,صادرات نفت

عملیات اجرایی ساخت بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم کشور با ظرفیت 300 هزارتن در سال، شامگاه چهارشنبه 9 اردیبهشت، با حضور وزیر نفت و با فرمان رئیس‌جمهور از طریق ویدئو کنفرانس، در لامرد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، وزیر نفت در این مراسم گفت: شهرستان لامرد ظرفیتی بزرگ در حوزه انرژی خصوصا گاز است که با راه‌اندازی این واحد صنعتی از ظرفیت‌ فعلی استفاده بهتری خواهیم داشت.

بیژن نامدارزنگنه با یادآوری اینکه اعتبار پیش‌بینی شده برای احداث این واحد بزرگ صنعتی یک میلیارد و 200 میلیون دلار است، ادامه داد: بیشتر گاز تولیدی در کشور به هدر می‌رود که با راه اندازی کارخانه آلومینیوم و صنایع پتروشیمی، می‌توان این گازها را در مسیری مفید مصرف کرد.

مسئول سازمان نوسازی منابع نیز گفت: تمام زیرساخت‌های ایجاد کارخانه فراهم است و با تامین اعتبار و گشایش ال‌سی لازم و قرار بین شرکت‌های عامل، روند احداث و توسعه این واحد صنعتی فراهم شد.

کرباسیان خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی در دو فاز احداث می‌شود که فاز اول با 300 هزارتن تولید، زمینه به‌کارگیری مستقیم یک هزار و 400 نفر و اشتغال غیرمستقیم 4 هزار نفر را فراهم می‌کند.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی سیاست اصلی در توسعه و رونق کشور به‌شمار می‌رود و دولت هم تلاش کرده و خواهد کرد که نرخ رشد اقتصادی را به ده درصد برسانیم و در این راستا آماده جذب سرمایه‌گذار هستیم.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------