وزارت راه وشهرسازی به دنبال سرمایه‌گذار خارجی



اخبار,اخبار اقتصادی, وزير راه و شهرسازی

مشاور وزير راه و شهرسازی در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاكميتی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد كشور عنوان کرد: با توجه به شرایطی كه در تحریم داشتیم درآمدهای نفتی در قالب بودجه سالانه پاسخگوی میزان سرمایه‌گذاری بالا در این حوزه نیستند، بنابراین برای توسعه صنعت حمل‌و‌نقل و مسکن نیازمند حضور و مشاركت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم.

غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفت: در بخش سرمایه‌گذاری تنها پول مطرح نیست بلكه عواملی مانند تكنولوژی، مصالح و مواد بیش از فاکتور پول تعیین‌كننده‌اند.


ما به تجربیات كشورهای توسعه‌یافته در بحث زیرساخت‌ها و تكنولوژی نیازمندیم. او با بیان اینکه برای توسعه و دستیابی به سطح قابل قبول در دنیا ضروری است سرمایه‌گذاران خارجی را به خصوص در زمینه مبادله تكنولوژی و از طرفی منابع مالی وارد كشور كنیم، اظهار کرد: این مهم نیز با برگزاری همایش‌های مختلف مثل همایشی كه قرار است توسط وزارت راه و شهرسازی در سال جاری برگزار شود محقق خواهد شد.

 

سلامی با اشاره به برگزاری نخستین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسكن و شهرسازی، در خصوص پیش‌بینی حضور سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی گفت: در حال حاضر بخش خصوصی پروژه‌های قابل قبولی را در صنایع مختلف به سرانجام می‌رساند. او ادامه داد: در حال حاضر نیازمند بهره‌مندی از تكنولوژی سایر كشورها در زمینه زیرساخت‌ها هستیم.

 

همچنین باید به این نکته نیز توجه کنیم که نحوه عرضه بسته‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد بسترهای مناسب، اندازه‌گیری میزان برگشت سرمایه و کاهش ریسك و افزایش اطمینان به شركت‌های بین‌المللی زمینه‌ساز حضور آنها در ایران خواهد بود. 

 

مشاور وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حمایت از شركت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی تاکید کرد و گفت: از این طریق به طور حتم می‌توان به حضور آنها در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و حتی مسكن و شهرسازی امیدوار بود. در واقع ارائه بسته‌ها و بالا بردن ضریب اطمینان سرمایه‌گذاران راهی مناسب برای توسعه بخش‌های یاد شده و حضور بخش خصوصی خواهد بود. او تاکید کرد: نخستين همايش بين‌المللی معرفی فرصت‌های سرمايه‌گذاری در حمل‌و‌نقل و مسكن و شهرسازی و ارائه بسته‌های پيشنهادی ضريب اطمينان سرمايه‌گذاران را برای همراهی با دولت جديد بالا می‌برد.

 

سلامی با تاكید بر اهمیت شهرسازی و توسعه شهری افزود: توجه به بافت و معماری شهری نمادی از توسعه‌یافتگی است و معرف پیشرفت یك كشور محسوب می‌شود. در واقع برای اینكه زیرساخت‌های کشور متناسب با جایگاه ایران باشد نیازمند سرمایه‌های فراوانی هستیم.

 

او پیشرفت در این حوزه را نیازمند سرمایه‌گذاری كلان دانست و اظهار كرد: در گذشته دولت‌ها از بخش درآمدها و منابعی كه در اختیار داشتند زیرساخت‌ها را توسعه می‌بخشیدند اما در شرایط فعلی توسعه زیرساخت‌ها به راحتی امكان‌پذیر نیست، در نتیجه دولت‌ها سرمایه‌گذاران را به این بخش وارد می‌كنند تا به نقطه مطلوب برسند.

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------