تکرار می کنم، قیمت خودرو نباید گران شود



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت خودرو

در تازه‌ترین اتفاقی ‌که در این باره رخ داده، افزایش یکباره وام خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان بود، که ‌روز گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب شد. در مصوبه حاضر ‌بیم آن می‌رود‌ که دولت با ‌این کار در حال ‌زمینه‌سازی برای افزایش خودروست و از این طریق، امتیاز خاصی ‌برای خودرو‌سازی‌ها فراهم کرده است.

امتیاز دولت برای خودرو‌سازی‌ها برای افزایش قیمتدر شرایطی که بخشی از مشتریان خرید و فروش خودرو را به سال جدید موکول کرده‌اند، هنوز مشخص نیست در سال جاری چه سرنوشتی در انتظار قیمت خودروهای داخلی است و کسی نمی‌داند، «تثبیت» یا «کاهش قیمت» انتظار بازار را می‌کشد یا «افزایش قیمت» را!

 از یک سو، خودروسازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین شورای رقابت از افزایش قیمت خودروهای داخلی در سال جاری خبر می‌دهند. از سوی دیگر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ‌برخی ‌مسئولان وزارت صنعت، از ثبات قیمت در بازار خودرو سخن به میان می‌آورند.

آن گونه که نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی از جلسه وزیر صنعت با اعضای این کمیسیون‌ روایت کرده، نعمت‌زاده از افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در سال آینده سخن به میان آورده، ولی نمایندگان با آن مخالفت کرده‌اند.

بنابراین، مشخص است که وزیر صنعت به دنبال افزایش قیمت خودرو در سال آینده (با توجه به هزینه‌های تولید) است، ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ حداقل بخشی از آن‌ها ـ مخالف آن هستند. از سوی دیگر، دبیر انجمن خودروسازان ‌تأکید کرده که با توجه به رشد هزینه‌های دولتی و غیر‌دولتی در سال ۹۴، قیمت خودرو طی سال جدید رشد خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، در تازه‌ترین اتفاقی ‌که در این باره رخ داده، افزایش یکباره وام خودرو تا سقف ۱۵ میلیون تومان بود، که ‌روز گذشته در شورای پول و اعتبار تصویب شد. در مصوبه حاضر ‌بیم آن می‌رود‌ که دولت با ‌این کار در حال ‌زمینه‌سازی برای افزایش خودروست و از این طریق، امتیاز خاصی ‌برای خودرو‌سازی‌ها فراهم کرده است.

کمال الدین پیرمؤذن، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره افزایش وام خودرو تا سقف ۱۵‌ میلیون تومان اظهار داشت: این اتفاق در حقیقت یک امتیازی است که برای خودرو‌ساز‌ها در نظر گرفته شده ‌و به این وسیله، قصد دارند تا فروش خودرو را در کشور افزایش دهند.

این نماینده مجلس گفت: من به مسئولان صنعت کشور هشدار می‌دهم‌ از افزایش قیمت‌ها خوداری کنند. با اینکه کشور در حال تعامل با کل دنیا‌‌ و ‌در حال خروج از بحران است، هنوز مردم در رنج زندگی می‌کنند و هنوز نتوانسته‌اند چیزی از کاهش قیمت‌ها را لمس کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: من امیدوارم ‌مسئولان صنعتی به ‌بیم‌دهی ما نمایندگان مجلس بها دهند، زیرا ما هیچ گونه افزایش قیمتی را بر‌نخواهیم بابید.

وی با بیان اینکه این احتمال هست که دولت بخواهد با ‌افزایش وام خودرو، زمینه را برای افزایش قیمت خودرو فراهم ‌و از فرصت پیش آمده برای افزایش قیمت خودرو استفاده کند، گفت: پس از افزایش قیمت ارز ـ‌که در دولت قبل کلید خورده بود ـ افزایش قیمت خودرو باعث شد بیشتر مردم نتوانند خودرو بخرند. ضرورت افزایش سقف وام مسجل بود، اما امیدوارم این پیش‌مقدمه‌ای برای افزایش قیمت خودرو نباشد.

وی در ادامه افزود: من تکرار می‌کنم جامعه همچنان از فشار معیشتی در رنج است. نباید افزایش قیمت در خودرو کلید بخورد، که در غیر این صورت با بی‌مهری نمایندگان روبه‌رو خواهد شد و به رغم میل باطنی، هر گونه افزایش قیمت خودرو، مساوی با استیضاح وزیر صنعت خواهد بود.

 

اخبار اقتصادی - تابناک

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------