تصمیم اوپک در نشست ۱۶ خرداد چه خواهد بود؟



اخبار,اخبار اقتصادی , قیمت نفت

یک مقام نفتی در منطقه خلیج فارس گفت: تصمیم اوپک در نشست پنجم ژوئن (۱۶ خردادماه) برای کاهش تولید نفت امری محتمل به نظر نمی‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری «رویترز»، یک مقام ارشد نفتی در منطقه خلیج فارس در مصاحبه با «رویترز» که خواست نامش در خبر اعلام نشود، گفت: افزایش قیمت جهانی نفت به دلیل رشد تقاضایی است که فراتر از انتظارات رفته است.

در همین حال، این مقام ارشد به این نکته اشاره کرد که احتمالا روند رو به رشد قیمت نفت تا نیمه دوم سال جاری میلادی به دلیل بیشتر شدن تقاضا ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بعضی از اعضای اوپک سعی می کنند تا بزرگترین تولید کننده نفت غیر اوپک یعنی روسیه را به عضویت سازمان اوپک درآورند تا این کشور تولید خود را کاهش دهد.

همچنین این مقام مسئول گفت: در نشست بعدی اوپک که در ۵ ژوئن ( ۱۶ خرداد ماه سال جاری) برگزار خواهد شد، کاهش تولید نفت اوپک بدون همکاری کشورهای غیر اوپک غیر محتمل خواهد بود، این در حالی است که قیمت جهانی نفت مسیر روبه رشدی را به خود گرفته است.

از جمله عوامل افزایش قیمت نفت در چند ماه اخیر و رسیدن آن به بالاترین میزان خود در سال جاری میلادی یعنی بشکه ای ۶۹.۶۳ دلار به تنش‌های موجود در منطقه خاورمیانه و همچنین بهبود نسبی شرایط عرضه بر‌می گردد.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------