آخرین قیمت اوراق تسهیلات مسکن



اخبار,اخبار اقتصادی ,اوراق تسهیلات مسکن

وجود اینکه اتفاق خاصی در افزایش وام مسکن رخ نداده و سیاست دولت در خصوص بخش مسکن تغییری نکرده است،اما قیمت این اوراق نسبت به هفته گذشته با افزایش نسبی مواجه شده است و رشد یک تا دو هزار تومانی را تجربه کرده است.

قیمت اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای سال با افت مواجه شده بود، رشد اندکی را تجربه کرده و نسبت به هفته گذشته با افزایش نسبی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در حالی قیمت " تسه" ها از ابتدای سال تاکنون در سرازیری قرار گرفته و همانند بازار مسکن در رکود فرو رفته است که قیمت این اوراق در معاملات روزهای اخیر تکان خورد و با اندکی افزایش مواجه شد.

بنابراین با وجود اینکه اتفاق خاصی در افزایش وام مسکن رخ نداده و سیاست دولت در خصوص بخش مسکن تغییری نکرده است،اما قیمت این اوراق نسبت به هفته گذشته با افزایش نسبی مواجه شده است و رشد یک تا دو هزار تومانی را تجربه کرده است به طوری که "تسه" های دی، بهمن و اسفند 1393 در معاملات امروز به محدوده 74 هزار تومان رسیده و با استقبال خریداران مواجه شده است. همچنین "تسه" آبان از 72 هزار تومان به نیمه 74 هزار تومان رسیده و تسه مهر نیز به محدوده 74 هزار تومان نزدیک شده است.

تسه تیر ماه از 72 هزار تومان در هفته گذشته به نیمه 73 هزار تومان رسیده و تسه مرداد نیز در حال نزدیک شدن به قیمت 74 هزار تومان است؛ تسه شهریور ماه نیز از 72 هزار و 500 تومان به سمت 74 هزار تومان حرکت کرده است.این در حالی است که تسه فروردین در روزهای اخیر بدون تغییر قیمت در محدوده 74 هزار واحد باقی مانده و تسه اردیبهشت ماه از 70 هزار تومان به نیمه 74 هزار تومان رسیده است. تسه خرداد نیز از 71 و 500 در هفته گذشته به محدوده 73 هزار تومان حرکت کرده است.

افزایش قیمت اوراق تسهیلات مسکن در حالی رخ داده است که در حال حاضر عرضه و تقاضای برای این اوراق در حالت تعادل قرار داشته و سهامداران برای خریداری این اوراق مشارکت بیشترین دارند. این در حالی است که با توجه به رکود حاکم در بخش مسکن، به نظر نمی‌رسد قیمت " تسه "ها تا زمان قطعی شدن افزایش وام خرید مسکن، افزایش چشم‌گیری داشته باشد.

اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند. یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات (با احتساب قیمت 72 هزار تومان برای هر ورقه) به مبلغ شش میلیون و 480 هزار تومان خریداری شود.

 

اخبار اقتصادی  - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------