آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

بدهی 2هزار میلیارد تومانی صدرا هر روز یک میلیارد تومان بیشتر می شود



اخبار,اخبار اقتصادی , بدهی کشتی سازی صدرا

ونزوئلایی ها اشتیاقی برای تحویل گرفتن شناور ساخته شده نشان نمی دهند

رییس هیات مدیره شرکت کشتی سازی صدرا گفت: ونزوئلایی ها اشتیاقی برای تحویل گرفتن شناور ساخته شده نشان نمی دهند.

به گفته او با این که ساخت اولین فروند از کشتی‎های افراماکس (در پروژه ساخت نفتکش های 113 هزار تنی  که در دولت قبل  ایران و ونزوئلا بر سر آن توافق کردند) از مدت‎ها قبل تمام شده و در حال حاضر تست‎های دریانوردی را نیز می گذراند و آماده تحویل به شرکت نفت ونزوئلا ست ؛ اما اشتیاقی برای تحویل گرفتن این شناور نشان نداده اند.

مهم ترین محور سخنان قباد چوبدار در گفت و گو با «مارین تایمز» اما درباره بدهی دو هزار میلیارد تومانی صدرا به سیستم بانکی و این موضوع است که «هر روز یک میلیارد تومان به بدهی دو هزار میلیارد تومانی این شرکت به سیستم بانکی افزوده می شود.»

 همچنین در حالی که گفته می شود کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی موضوع مشکلات مختلف صدرا را در دستور کار خود قرار داده رییس هیات مدیره صدرا می گوید از او و دیگر مدیران دعوتی نشده و اظهار بی اطلاعی می کند .

صدرا که روزی به عنوان یکی از دو شرکت بزرگ کشتی سازی  شناخته می شد از سه سال پیش با مشکلات مختلف رو به رو شده به گونه ای که شمار کارکنان آن از پنج هزار نیروی متخصص و کارآمد به 1500 نفر تقلیل یافته است.

بخش هایی از سخنان قباد چوبدار درباره مشکلات این شرکت بزرگ کشتی ساز از این قرار است :

-  کمیسیون ویزه تولید ملی مجلس هیچ گونه هماهنگی و مشورتی با ما انجام نداده و ما هم هیچ اطلاعی از چگونگی رسیدگی در مجلس نداریم. ظاهرا نمایندگان محترم مجلس می‎خواهند برای بیماری صدرا بدون حضور خود بیمار نسخه تجویز کنند و معلوم است که این کار هیچ دردی از دردهای مختلف صدرا را درمان نخواهد کرد؛ زیرا تا زمانی که خود مان حضور نداشته باشیم و نگوییم که دردمان چیست؛ آنها نمی‎توانند ما را درمان کنند.

  - بدهی شرکت صدرا به سیستم بانکی کشور دو سال قبل دو هزار میلیارد تومان بود که به دلیل بهره‎ها و جرایم بانکی و عدم توجه و حمایت دولت به شرکت صدرا هیچ بخشی از آن پرداخت نشده است و در این دو سال حداقل روزی یک میلیارد تومان به بدهی صدرا افزوده شده است.

  بنابر این، بدهی این شرکت اکنون مبلغی بسیار فراتر از دو هزار میلیارد تومان است و متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نمی شود. برای ما تعجب‎آور است که وقتی از بدهی صدرا سخن به میان می‎آید، همه می‎گویند بدهی دو هزار میلیاردی؛ اما هیچ کس به بهره و جرایم بانکی که در این دو سال به اصل آن بدهی افزوده شده، توجهی ندارد.

-  شمار پرسنل صدرا اکنون به 1500 نفر محدود شده و عملا بخش بزرگی از نیروهای این مجموعه دیگر با آن همکاری ندارند.

 -  مجموعه نکا دو سال است در حالت تعطیلی و تعلیق به سر می‎برد و علاوه بر افرادی که چند هفته قبل درخواست بازنشستگی داشته‎اند   یا از طرف شرکت تعدیل شده‎اند، دیگر کارگران و پرسنل آن شرکت نیزعملا مازاد هستند؛ زیرا صدرای نکا پروژه‎ای در دست ندارد تا آن نیروها مشغول به کار شوند و اگر این وضعیت تا چند ماه دیگر ادامه یابد، دیگر نشانی از صدرای نکا نخواهد ماند.

 

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------