راهکار وزیر صنعت برای توسعه/نعمت زاده چه نگاهی به سرمایه گذاری های خارجی دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , وزیر صنعت

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تلاش برای بازگشت سرمایه‌های ایرانی‌های مقیم خارج، گفت: کارگروههای تسهیل تولید ماموریت دارند تا مشکل صنایع کوچک و متوسط را حل کنند.

محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه یکی از راهکارهای لازم برای توسعه کشور، جلب سرمایه گذاری‌های خارجی است، گفت: باید تلاش شود تا سرمایه های ایرانیان مقیم خارج از ایران به کشور باز گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود:هرچه رقبای داخلی و خارجی بیشتر باشند به همان میزان رشد حاصل می شود؛ این در حالی است که صنایع کشور، مشکلات زیادی طی سالهای گذشته داشته‌اند؛ به طوری که طی سالهای ۹۱ و ۹۲ رشد منفی صنعت را تجربه کردیم ولی از سال ۹۳ به بعد با عنایت پروردگار با رونق کسب و کار این روند رو به مثبت گرایید.

وی تصریح کرد: کارآفرینی که در این شرایط فعالیت می کند و با صادرات محصولات تولیدی خود، درآمدزایی برای کشور به وجود می آورد؛ قابل تقدیر و حمایت است.

به گفته نعمت‌زاده؛ با عنایت به اینکه صنایع کوچک ومتوسط زیادی در کشور وجود دارند که مشکلاتی نظیر کمبود نقدینگی و بازار فروش را دارند، گفت: با مصوبه دولت کارگروه تسهیل تولید به وجود آمده که تحت نظارت استانداریها، روسای سازمان صنعت، معدن وتجارت استانها و نمایندگان وتشکلهای بخش خصوصی فعالیت می نمایند و امید آن را داریم که با مشارکت سایر دستگاههای اجرایی کشور مشکلات این دسته از صنایع نیز مرتفع شود.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------