بررسی بودجه نفت 93 در کمیسیون برنامه و بودجه



اخبار,اخبار اقتصادی , وزیر نفت

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از جلسه امروز این کمیسیون با معاون وزیر نفت در مورد طرح‌های این وزارتخانه برای گازرسانی و توسعه میادین مشترک خبر داد.

غلامرضا کاتب در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی بند «ق» تبصره دو قانون بودجه 93 (در حوزه وزارت نفت) با حضور معاون وزیر نفت در دستور کار جلسه امروز کمیسیون قرار داشت. در این جلسه گزارشی داده شد که این وزارتخانه 13 طرح آماده کرده که 10 طرح تصویب و کارهای اجرایی آن آغاز شده است.

وی افزود: یکی از این طرح‌ها گازرسانی به شهرهای کوچک و روستاها از طریق خطوط لوله و CNG بود که در سال 93 آغاز شده و برای سال 94 نیز 6 هزار میلیارد بودجه برای گازرسانی کنار گذاشته شده تا دو میلیون و 400 هزار خانوار تحت پوشش قرار گیرند.

به گفته کاتب، برای گازرسانی به کل روستاها و شهرهای کوچک 13 هزار میلیارد تومان مورد نیاز است و این برنامه برای سال‌های آتی وجود دارد که همه شهرها و روستاها تحت پوشش گاز قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: یکی دیگر از این برنامه‌ها تبدیل موتورهای دیزلی به برقی در چاه‌های آب کشاورزی، توسعه یکپارچه میادین نفتی مشترک، توسعه حمل بار مسافر از طریق توسعه خطوط ریلی و طرح جایگزینی 17 هزار اتوبوس فرسوده با اتوبوس پایه گازسوز بود که در مورد آن‌ها بحث و بررسی شد و کمیسیون برنامه و بودجه از وزارت نفت خواست رویه خود را در این زمینه ادامه دهد.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------