آخرین اخبار اقتصادی

اقتصاد ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد

یک اقتصاددان با بیان اینکه اقتصاد ایران در شرف سائوپائولویی شدن است، گفت: این سائوپائولویی شدن اقتصاد اتفاق افتاده و اکنون…

سهمیه تاکسی‌ها از امشب می‌سوزد



اخبار,اخبار اقتصادی ,سهمیه سوخت

یک مقام آگاه با بیان اینکه خودروهای عمومی تا ساعت 24 امشب فرصت دارند از سهمیه سوخت خردادماه خود استفاده کنند، گفت: سهمیه خودروهای دیزلی همانند سابق به صورت روزانه شارژ شده و حذف نمی‌شود.

یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کارت‌های سوخت باقی می‌ماند و نمی‌سوزد و توصیه ما هم آن است که مردم از کارت‌ها استفاده کنند؛ چراکه این کار باعث می‌شود آمار دقیق مصرف و نحوه استفاده از سوخت در مناطق مختلف کشور شفاف باقی بماند.

وی اضافه کرد: خودروهای عمومی تا ساعت 24 امشب فرصت دارند از سهمیه سوخت خردادماه خود استفاده کنند و دولت از امشب هیچ نوع سهمیه‌ای در حوزه بنزین درنظر نخواهد گرفت.

این مقام آگاه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه کنترل کرایه تاکسی‌ها و خودروهای عمومی بعد از حذف سهمیه‌ها گفت: از اول سال جاری علی‌رغم اینکه نرخ تورم بالا نبود کرایه تاکسی‌ها رشد قابل قبولی داشت و از سوی دیگر هزینه بنزین به طور کلی در هزینه‌ تمام شده تاکسی‌ها بسیار بسیار پایین است و مابه‌التفاوت 300 تومانی قطعاً توجیهی برای گران شدن کرایه تاکسی‌ها محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سهمیه خودروهای دیزلی همانند سابق به صورت روزانه شارژ شده و حذف نمی‌شود و فقط قیمت گازوئیل تغییر کرده که آن هم هنوز فاصله بسیار بسیار زیادی با قیمت‌های واقعی دارد.

این مقام آگاه ادامه داد:‌ مصوبه دولت مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت خودروهای دیزلی بر اساس بارنامه در تیرماه سال جاری و براساس جی.پی.اس از شهریور ماه سال آینده سر جای خود باقی است و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فارس، طرح سهمیه‌بندی بنزین که از 8 سال پیش آغاز شده بود به صورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی مسئولان از ابتدای خرداد ماه سال جاری حذف شد و بنزین به طور کلی از این پس به صورت تک نرخی به قیمت 1000 تومان در هر لیتر به خودروهای بنزین سوز و موتورسیکلت‌ها ارائه خواهد شد.

خودروهای شخصی تا شهریور ماه فرصت دارند از سهمیه سوخت ذخیره شده در کارت‌های سوخت استفاده کنند و پس از آن سهمیه سوخت باقیمانده به طور کامل حذف خواهد شد.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------