انتقاد جانشین ناجا از واردات خودروهای میلیاردی



اخبار,اخبار اقتصادی , واردات خودروهای میلیاردی

سردار مؤمنی اصلاح سیاست واردات را مهم ارزیابی کرد وگفت: کشوری که در حال تحریم است نباید اجازه دهد که خودروی چند میلیاردی وارد شود و این موضوع نباید باعث شکاف طبقاتی شود.

به گزارش فارس، سردار اسکندر مؤمنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در مراسم تودیع خود در ستاد راهور ناجا با تبریک اعیاد شعبانیه به گزارشی از عملکرد خود در دوره 6 ساله ریاست راهور پرداخت و اظهار داشت: در سالهای 84 و 85 غریب به 28 هزار نفر کشته می‌شدند در حالی که تعداد خودروها در آن ایام نزدیک به 7 میلیون بود. اما در پایان سال 93 تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی به کمتر از 17 هزار نفر رسید که این کاهش محصول تلاش جمعی همکاران، مردم‌، رسانه‌های جمعی و سازمان‌های همکار است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: اگر ما با همان روند گذشته پیش می‌رفتیم امروز که 17 میلیون خودرو داریم باید تعداد کشته‌هایمان به 60 هزار نفر می‌رسید.

رئیس سابق راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی چند پیشنهاد ویژه در مراسم تودیع خود به سازمان‌ها و نهادها اعلام کرد. وی استمرار کاهش کشته‌های جاده‌ها را نیازمند طرحی نو دانست و گفت: باید اقدامات جدیدی داشته باشیم در غیر این صورت ادامه روند مشکل است.

سردار مومنی از مجلس خواهش کرد در مورد به روز کردن قوانین اقدام کند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: تصویب قانون جدید راهنمایی و رانندگی کار بسیار بزرگی است. چرا که از سال 51 تا سال 90 قانون جدیدی تصویب نشده بود و با توجه به آنکه موضوعات جدید پیش می‌آید لازمه‌اش آن است که قوانین به روز شود.

وی در ادامه ایجاد استقلال برای سازمان استاندارد را داری اهمیت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نقش بی‌بخشی و فرابخشی این سازمان این امر ضروری است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه از دولت درخواست کرد به وزارت به بهداشت کمک بیشتری کند تا این وزارتخانه بتواند در سیستم امداد و نجات و همچنین توسعه امداد هوایی خدمات بیشتری داشته باشد.

سردار مؤمنی سازمان یکپارچه امداد و نجات را یکی از انتظارات جامعه عنوان کرد و افزود: در حوزه امداد و نجات تعیین مسئول واحد برای معاینه فنی هم لازم است.

وی در حوزه بیمه خودروها گفت: امرو ز به سهولت خودروگذارن خودرو را بیمه می‌کنند اما باید به همان سهولت نیز خدمات‌دهی کنند.

جانشین فرمانده ناجا به تغییر سیاست در تولید خودرو پرداخت و گفت: با این کار رقابت افزایش پیدا می‌کند و باید تولید از نظارت جدا شود تا به افزایش کیفیت و ایمنی خودرو منجر شود.

وی اصلاح سیاست واردات را مهم ارزیابی کرد و گفت: کشوری که در حال تحریم است نباید اجازه دهیم خودروی چند میلیاردی وارد شود.

رئیس سابق راهنمایی و رانندگی ناجا ایجاد مرکز تست تصادفات جاده‌ای را بسیار کمک کننده عنوان کرد و ادامه داد: توسعه سیستم‌های هوشمند بسیار موثر بوده چرا که در کاهش تنش نقش مثبتی داشته است.

وی به پل صدر و نیایش اشاره کرد و گفت: بدون تغییر متغیرهای دیگر و با توسعه سیستم هوشمند هم تخلفات کم شته و هم حضور پلیس کاهش داشته و کشته‌های احتمالی نیز به حداقل رسیده‌اند.

سردار مومنی از فرمانده نیروی انتظامی درخواست کرد که تقویت پلیس راهور را در دستور کار قرار دهد و از مردم نیز درخواست کرد که قوانین را رعایت کنند و بدانند رعایت قانون ارمغانش سلامتی است.

رئیس سابق راهنمایی و رانندگی ناجا در خاتمه از مردم همکاران،‌نهادها و مسئولین حلالیت درخواست کرد.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------