برخی بانک‌ها نرخ سود توافقی را رعایت نمی‌کنند



اخبار,اخبار اقتصادی ,کاهش نرخ سود سپرده های بانکی

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه برخی بانک‌ها نرخ سود جدید توافقی برای سپرده های روزشمار را رعایت نمی کنند، گفت: اطلاع رسانی برای کسر هزینه ارسال پیامک به مشتریان انجام شده بود.

به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدام اخیر بانک ملی برای کسر هزینه ارسال پیامک از حساب مشتریان، اظهار داشت: بانک ملی قبلا در این زمینه به مدت یک ماه اطلاع رسانی کرده بود.

وی با بیان اینکه طبق اعلام مسئولان فنی بانک ملی 14 میلیون پیامک قبلاُ به مشتریان ارسال شده بود، تصریح کرد: اما چون این پیامک ها از ساختار پیامک های تبلیغاتی ارسال شده بود، پیامک های مذکور دست خیلی از مشتریان نرسیده بود درحالی که بانک احساس کرده بود این پیامک ها به مشتریان رسیده است.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: البته همان موقع هم 49 هزار نفر از مشتریان با ارسال پیامک اعلام کرده بودند که تمایلی به فعال سازی سرویس پیامک ندارند و انصراف دادند. بنابراین بانک ملی پیامک ها را ارسال کرده بود که این تعداد انصراف دادند.

برخی بانکها نرخ سود جدید را رعایت نمی کنند
همتی در ارتباط با رعایت نرخ سود در نظام بانکی گفت: خبرهایی شنیدم که برخی بانک ها متاسفانه نرخ سود توافقی را رعایت نمی کنند. اما بانک ملی مصوبه شورای پول و اعتبار و توافق انجام شده بین بانک ها برای سودهای روزشمار را رعایت می کند.

رییس شورای هماهنگی بانک ها ادامه داد: از آنجایی که توافق انجام شده برای سودهای روزشمار توافق صنفی محسوب می شود ممکن است برخی از بانک ها این توافق را رعایت نکنند ولی خواهش ما این است که نرخ ها را رعایت کنند تا بازار بهم نخورد.

وی عدم رعایت نرخ سود را موجب افزایش هزینه پول بانک ها دانست و گفت: درخواست ما از بانک مرکزی برای تعیین نرخ سود روزشمار به سرانجام نرسید.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------