آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

نرخ آپارتمان‌‌هاي معامله‌شده در تعطيلات اخير



نرخ‌های اعلام شده در جدول ستون امروز نبض بازار، نرخ‌های قطعی تعدادی از واحدهای مسکونی فروخته شده و همچنین اجاره رفته در بازار مسکن چهارشنبه گذشته است.

مشاوران املاک درباره معاملات خرید و فروش و از سوی دیگر قراردادهای رهن و اجاره صورت گرفته در تعطیلی آخر هفته (روز چهارشنبه) دو تحلیل متفاوت به «دنیای اقتصاد» ارائه کردند.

بنگاهداران از یک طرف «فرصت‌شناسی خریداران» را عنوان کردند و گفتند: عده‌ای از متقاضیان با اطلاع از حجم پايين معاملات ملك در ایام تعطیل، فرصت را غنیمت شمرده و در بازار حاضر شدند. از طرف دیگر برخی از خریداران مناسبت‌‌های خاص را برای انجام معاملات و قرارداد، يك نوع مزيت اقتصادي مي‌دانند.

به هر حال چهارشنبه هفته پیش، بازار مسکن نه تنها خالی از مشتری نبود، بلکه شاهد قراردادهای رهن و اجاره و همچنین معاملات خرید و فروش نيز بوده است.

براساس اطلاعاتي كه در سامانه بازار املاك ايران درج شده است، گران‌ترین ملك مسكوني كه چهارشنبه گذشته به خریدار فروخته شد مربوط به خانه 300 متری تازه ساخت (3 ساله) در محله شهرک راه آهن واقع در منطقه 22 بوده است.

ارزش هر متر مربع از این ملك به نقل از سامانه بازار املاک ایران ، 12 میلیون تومان تعيين شده كه البته با توجه به ميانگين قيمت مسكن در منطقه 22، احتمالا اين ملك به صورت خانه ويلايي يا يك پنت‌هاوس در برج‌هاي اطراف درياچه چيتگر بوده كه باز هم چنين مبلغي، فوق‌العاده بالاتر از نرخ‌‌هاي رايج منطقه است.

از طرف دیگر ارزان‌ترین واحد مسکونی که در همین روز در سامانه بازار املاک ایران ثبت شده است به واحدی به متراژ 43مترمربع با 4 سال عمر بنا تعلق دارد.

قیمت هر متر از واحد مذکور یک میلیون و 949 هزار تومان برآورد شده بود. همچنین 65 میلیون تومان ودیعه به همراه 70 هزار تومان اجاره ماهانه به‌عنوان بالاترین اجاره بها در روز چهارشنبه گذشته طبق آمار سامانه بازار املاک ایران، در بازار مسکن تهران معرفی شده است.

این میزان اجاره بها متعلق به واحدی 79 متری، 5 سال ساخت در خیابان قنات کوثر در منطقه تهرانپارس است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------