تازه‌ترین گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

اداره بررسیها و سیاستهای اقتصادی بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران را در اردیبهشت سال 1394 که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، تهیه و منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در این گزارش آمده است: در اردیبهشت سال 1394، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران 39/0 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 0/2 درصد کاهش نشان می دهد.

در این ماه ، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 14265 واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل با 41/0 درصد کاهش مواجه بوده است.

در ماه مورد بررسی، از میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل 78/9 میلیون ریال به منطقه 3 و کمترین آن با 21/1 میلیون ریال به منطقه 18 تعلق داشته است.

گزارش زیر صرفاً معطوف به بررسی حوزه »تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران« بوده و لذا نتایج حاصل از این گزارش قابل تعمیم به معاملات مسکن سایر مناطق شهری و نیز تحولات رونق و رکود در حوزه ساخت و ساز نیست.

1- حجم معاملات مسکن
در اردیبهشت سال 1394، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 14/3 هزار واحد رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 41/0 درصد کاهش نشان می دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت سال 1394 حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5 سال ساخت با سهم 53/7 درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.

این سهم در مقایسه با اردیبهشت سال 1393 ؛ 3 .1 واحد درصد کاهش نشان می دهد.

اخبار اقتصادی - خبرگزاری صدا و سیما

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------