تازه‌ترین توصیه طیب نیا به سهامداران خرد



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سهام

وزیر امور اقتصادی و دارایی به سهامداران خرد توصیه کرد تحت تاثیر عوامل روانی و برخی خبرها، هیجانی نشده و از مشاوره اشخاص حرفه‌ای و شرکت‌های فعال در بورس برای تنظیم رفتار خود استفاده کنند.

به گزارش تسنیم، علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران با اشاره به عوامل روانی و اخبار هیجانی به عنوان یکی از گزینه های موثر بر تحولات در بازار سرمایه گفت: در حالی بازار سرمایه نسبت به برخی خبرها حساسیت بیشتری نشان می‌دهد که در این میان با توجه به این‌که بخش عمده فعالان در بازار اشخاص حقیقی و سهامداران خرد بوده و اطلاعات اقتصادی کافی ندارند، اغلب با این خبرها هیجانی شده و دچار رفتار نادرستی در معاملات روزمره نشان می دهند.


وی با بیان این‌که سهامداران خرد باید کمتر تحت تاثیر اخباری که به طور روزمره منتشر می‌شود قرار بگیرند تاکید کرد: براین اساس باید این افراد فعال در بازار، از مشاوره اشخاص حرفه‌ای و به خصوص شرکت‌های بورسی استفاده کرده و رفتار خود را با عوامل روانی تنظیم نکنند.


وزیر اقتصاد گفت: تجربه نشان می‌دهد که در یکی دو سال گذشته رفتار هیجانی همواره به ضرر سهامداران خرد در بازار تمام شده است.


طیب‌نیا همچنین به فعل و انفعالات بخش واقعی اقتصاد به عنوان عامل دیگر نوسان در بورس اشاره کرد و یادآور شد: این در حالی است که دولت برنامه گسترده‌ای برای بنگاه‌های اقتصادی در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی داشته و در یکی دو سال گذشته همواره تلاش کرده تا مشکلاتی که بخش‌های تولیدی و اقتصادی با آن مواجه‌اند را شناسایی و مرتفع کنند که در این زمینه اقدامات موثری نیز انجام شده است.


وی همچنین از تصمیم جدی دولت برای حمایت همه‌جانبه از بازار سرمایه در مدت گذشته سخن گفت و خاطر نشان کرد: تصمیمات بسیار خوبی در بازار گرفته شده که مورد انتظار فعالین بازار نیز بوده است و می‌تواند به حمایت از سهامداران خرد منجر شود.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------