جزئیات واردات 720 ميليارد دلاري دولت احمدی نژاد



اخبار,اخبار اقتصادی , واردات کالا

رقم مذكور شامل 513 ميليارد و 227 ميليون دلار واردات كالا، 46 ميليارد و 74 ميليون دلار واردات گاز و فرآورده‌هاي نفتي و 126 ميليارد و 381 ميليون دلار خدمات است.

ميزان واردات در زمان تصدي دولت‌ نهم و دهم طي سال‌هاي 1384 لغايت 1391، براساس جدول تراز پرداخت‌هاي بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات رقمي بالغ بر 685 ميليارد دلار بود.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، بهزاد شيري معاون برنامه‌ريزي و امور بين‌الملل گمرك ايران با اعلام اين خبر جزئيات واردات 720 ميليارد دلاري در زمان تصدي دولت نهم و دهم را تشريح كرد و گفت: رقم مذكور شامل 513 ميليارد و 227 ميليون دلار واردات كالا، 46 ميليارد و 74 ميليون دلار واردات گاز و فرآورده‌هاي نفتي و 126 ميليارد و 381 ميليون دلار خدمات است.

وي افزود: ارقام مربوط به واردات كالا شامل رقم تعديل شده ورود كالا از مبادي رسمي (ارقام اعلام شده از سوي گمرك جمهوري اسلامي ايران بدون احتساب واردات از مناطق آزاد و ويژه، هزينه‌هاي مترتب بر ورود كالا شامل بيمه، كرايه حمل و ساير موارد)، با احتساب ورود كالا از مبادي غيررسمي و غير گمركي است.

شيري در ادامه اظهارداشت: با توجه به مطالب فوق و احتساب ساير هزينه‌هاي مترتب بر واردات رسمي كالا و واردات از مناطق آزاد و ويژه (رقم 420 ميليارد و 447 ميليون دلار واردات كالا در طي 8 سال مورد بررسي و بر مبناي اسناد ثبت شده در گمرك جمهوري اسلامي ايران) و لحاظ نمودن مجموع ارقام واردات خدمات، گاز، فرآورده‌هاي نفتي و واردات غيررسمي كالا، ميزان خروج ارز به منظور ورود كالا و خدمات طي سال‌هاي مورد بررسي رقمي بالغ بر 720 ميليارد دلار بوده است.

 

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------