آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

آخوندی:لحظه توافق فرا رسیده است/زمان خرید 400 فروند هواپیما



اخبار,اخبار اقتصادی, تحریم های ایران

وزیر راه و شهرسازی درباره نتیجه مذاکرات هسته ای می گوید:ممکن است در آخرین لحظات شگفتی هایی رخ دهد،اما ما معتقدیم لحظه توافق فرا رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی از سفارش خرید 400 فروند هواپیما در سالهای آینده خبرداد.

 عباس آخوندی وزير راه و شهرسازي در گفتگو با هفته نامه فرانسوي لوپوئن با تاكيد بر اينكه حتي در زير تحريم ها نيز سيستم حمل و نقل ما به طور كامل فعال بود، با وجود محدوديت‌ها، ما كنترل كامل حريم هوايي و سيستم حمل و نقل هوايي خود را داشتيم، بيان داشت: در سال گذشته تعداد پروازهاي بين المللي از حريم هوايي ايران به 2 برابر افزايش يافت و پروازهاي بين المللي در تهران 18 درصد بيش از سال گذشته بوده است.

وی در پاسخ به اين سؤال كه ديپلماسي فرانسه در مذاكرات هسته اي با ايران بسيار بيشتر از مذاكره كنندگان امريكا سختگيري از خود نشان مي دهد، آيا شركت هاي فرانسوي بهاي اين سخت گيري را با بيرون ماندن از بازار ايران خواهند پرداخت؟گفت: به هيچ وجه، اين طبيعي است كه در مذاكرات هر كس نظر خود را بيان كند. اما ما در آستانه يك تغيير عمده سياسي و اقتصادي براي ايران و جهان هستيم.
وی ادامه داد: بر خلاف آنچه كه من در اين طرف و آن طرف مي خوانم، روابط ما با فرانسه خوب و حتي عالي است. ما در پاريس به خوبي مورد استقبال دولت قرار گرفتيم. همه مايل به باز كردن يك صفحه جديد در روابط دوجانبه هستند.


آخوندی در خصوص رقابت شركت هاي فرانسوي با همتايان آمريكايي خود براي سرمايه گذاري هاي بسيار بالا در بازار ايران اظهار داشت: شركت هاي فرانسوي براي بازگشت به ايران كاملا آماده هستند، به خصوص برخي از آن ها در حال حاضر با اين بازار بسيار آشنا هستند. حتي در سال هاي اخير، تماس هاي تجاري، قانوني و شفافي صورت گرفته است. برخي ديگر از شركت ها به زمان بيشتري براي ايجاد روابط دراز مدت نياز دارند و اين قابل درك است. در كل روابط تجاري فرانسه و ايران خوب است. اين تاخيرفرانسه براي ورود به بازار ايران فقط يك بلوف و بخشي از بازي است.


اين عضو كابينه تدبير و اميد در خصوص نيازهاي ايران امروز با اشاره به اينكه ما كشوري توسعه نيافته نيستيم، ابراز داشت: حتي در زير تحريم ها نيز سيستم حمل و نقل ما به طور كامل فعال بود، با وجود محدوديت ها، ما كنترل كامل حريم هوايي و سيستم حمل و نقل هوايي خود را داشتيم.


وي افزود: در سال گذشته به دليل اوضاع عراق، تعداد پروازهاي بين المللي از حريم هوايي ايران به 2 برابر افزايش يافت و ما خود را با اين وضعيت كاملا وفق داديم. به عنوان مثال، پروازهاي بين المللي در فرودگاه تهران 18درصد بيش از سال گذشته است و اين فقط يك آغاز است. نيازعمده اي به نوسازي ناوگان داريم. ناوگان هوايي ما در حال حاضر داراي 247 هواپيما است. متوسط سن آن ها 20سال است، بنابراين بايد ناوگان جديد جايگزين شود. در سال هاي آينده نزديك به 400 فروند هواپيما سفارش خواهيم داد.


آخوندي در پاسخ به اين سؤال كه اگر مذاكرات به توافق منتهي نشود، توضيح داد: ممكن است در آخرين لحظات شگفتي هايي رخ دهد، اما معتقد هستيم كه لحظه توافق فرا رسيده است. آخرين دقايق مذاكرات هميشه حساس ترين لحظات است در هر حال جامعه بين المللي پس از توافق بسيار متفاوت تر از آنچه ما امروز مي شناسيم خواهد بود.


وزير راه و شهرسازي در پاسخ به سوالی در خصوص اينكه "چنانچه تاثير سياست باز شدن روابط به سرعت نمايان نشود، مردم ايران چه واكنشي نشان خواهند داد؟" مردم ايران برنامه راهبردي ما را درك مي كنند. آنها مي دانند كه ما صادقانه تمايل به پيشرفت و حركت به جلو داريم. مسلما فراز و نشيب هايي وجود خواهد داشت و نمي توان انتظار داشت كه همه چيز در يك لحظه حل شود. دولت ايران داراي چشم انداز بلند مدت است و اين مسئله كمك مي كند كه بتوانيم جزئيات ناراحت كننده را رد كنيم و خوشبينانه جلو برويم .


وزير راه و شهرسازي در سفر سه روزه پاريس ضمن سخنراني در آكادمي ديپلماتيك بين المللي با موضوع اقتصاد ايران در چشم‌انداز لغو تحريم‌هاي بين‌المللي با رئيس اجرايي گروه ايرباس و وزير مسكن فرانسه و دبير دولت فرانسه در امور حمل ونقل ديدار و مذاكره كرد.


هدف ايران از شركت در اين نمايشگاه مذاكره و گفت وگو با عرضه‌كنندگان درجه يك ناوگان هوايي در جهان به منظور تشويق فروش هواپيما به ايران و همچنين دعوت به سرمايه‌گذاري در توسعه فرودگاه‌ها به ويژه در بخش تجهيزات ناوبري است.


پنجاه و يكمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع هوانوردي بورژه (حومه پاريس) از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ برگزار مي‌شود.


۲۲۵۰ شركت كننده با به نمايش گذاشتن موقعيت، محصولات جديد، هواپيماها و رويدادهايشان در اين نمايشگاه حضور خواهند داشت.


وزير راه و شهرسازي در سفر سه روزه به فرانسه علاوه بر مذاكره با وزير مسكن و دبير دولت دولت فرانسه در امور حمل ونقل با رئيس شركت اير فرانس.ك ال ام، رئيس فرودگاه پاريس ومديران ارشد شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه ديدار و مذاكره داشت.

 

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------