آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

احتمال افزایش مجدد قیمت حامل‌های انرژی



اخبار,اخبار اقتصادی ,نرخ حامل‌های انرژی

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار طرح تدوین شده از وزارتخانه‌ها به دفتر اینجانب آمده است، گفت: اگر نیاز باشد در آینده تغییر قیمتی در نرخ حامل‌های انرژی اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، اسحاق جهانگیری امروز در مراسم آغاز رسمی عملیات اجرایی آزادراه جنوبی تهران از آبیک تا چرم‌شهر اظهار داشت: سواحل مکران در دولت یازدهم مورد توجه خاص قرار گرفت. این نعمت خداوندی از شرقی‌ترین نقطه در سیستان و بلوچستان تا تنگه هرمز و بندرعباس غیر از چابهار و جاسک کانون توسعه دیگری ندارد.

وی ادامه داد: به‌دلیل موقعیت خاص جغرافیایی ایران کشورهای متعددی در شمال، جنوب، شرق و غرب کشور وجود دارند که مایلند از این ظرفیت‌های کشور استفاده کنند.

جهانگیری ادامه داد: باید از نظر حمل و نقل و ترانزیت هرچه زودتر توسعه یابیم؛ توسعه صنعتی، کشاورزی، گردشگری، اقتصادی و اجتماعی همه به توسعه حمل و نقل وابسته است و در گرایش‌های توسعه‌ای اصلی‌ترین موضوع توسعه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریای ایران ویژگی خاصی دارد، گفت: در بنادر جنوبی کشور ظرفیت‌های مناسبی داریم، لازم است چابهار به قطب بزرگ بندری منطقه تبدیل شود و با تصویب منطقه آزاد جاسک این منطقه به بخش نفتی خارج از تنگه هرمز تبدیل می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در پرتو تدبیر سیاست‌های عالمانه، فضای فعالیت دقیق اجرایی می‌شود. راه ‌آهن فقط با حضور بخش خصوصی توسعه می‌یابد و با سیاست‌های فعلی بخش خصوصی نمی‌تواند در این عرصه ظاهر شود و باید روش‌ها را تغییر داد.

جهانگیری ادامه داد: 10 کریدور اولویت‌دار کشور به میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در حال حاضر بیش از 200 میلیارد دلار طرح مشخص آماده و تدوین شده از وزارتخانه‌ها در دفتر اینجانب وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای شرایط تحریم و پس از تحریم برنامه مشخص تدوین کرده‌ایم، گفت: مشارکت بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها روش مناسبی است و باید به سایر مدل‌هال حمل‌ونقلی تعمیم یابد.

معاون اول رئیس جمهور کاهش مصرف سوخت و کاهش تولید آلاینده‌های ریز محیطی را از مزایای آزادراه‌ها عنوان کرد و گفت: با این وجود افزایش قیمت حامل‌های انرژی هم در کاهش مصرف چندان تأثیری ندارد و اگر نیاز باشد در آینده تغییر قیمتی در حامل‌های انرژی اعمال می‌شود.

جهانگیری ادامه داد: در بند (ق) تبصره 2 قانون بودجه و قانون رفع موانع تولید برای استفاده از منابع حاصل از صرفه‌جویی انرژی مجوز داریم؛ در حمل و نقل بیش از 60 درصد انرژی کشور مصرف می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:‌ افزایش ایمنی با جلوگیری از حوادث رانندگی از مهم‌ترین دستاوردهای آزادراه‌ها است، باید به مسائل زیست محیطی تهران توجه شود. در 2 سال اخیر فعالیت‌های خوبی در این عرصه انجام شد که نمونه آن استفاده از بنزین یورو 4 است.

وی بیان کرد: بدهی دولت به قرارگاه خاتم‌الانبیاء زیاد است.

جهانگیری این را هم به مزاح گفت که البته قرارگاه خاتم بابت پروژه‌هایی که به آنها می‌دهیم خوشحال می‌شوند و دنبال پول نیستند.

وی تأکید کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء هیچگاه نباید رقیب بخش خصوصی باشد.

جهانگیری درباره بدهکاری به پیمانکاران گفت: دولت ما به پیمانکاران و جاهای مختلف بدهی‌های زیادی دارد؛ نمی‌خواهیم راجع به گذشته صحبت کنیم، اما دولتی در اوج منابع نفتی، با اوج بدهی تحویل دولت بعد می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال از نظر اقتصادی مشکلاتی داریم، گفت:‌ درآمدها به شدت کاهش یافته و وصولی بودجه در 3 ماه اخیر نسبت به رقم مصوب حدود 55 درصد است.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌اختیاراتی در قانون رفع موانع تولید داریم که امیدواریم بخش زیادی از بدهی‌ها به روش‌های دیگر پرداخت شود.

جهانگیری افزود: امیدواریم این پروژه 158 کیلومتری آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر در مدت زمان کوتاهی مثلا تا 2 سال به اتمام برسد.

 

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------