جزئیات تورم خرداد



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ تورم

نرخ تورم سومین ماه سال با 0.1 درصد کاهش به 14.2 درصد رسید و نرخ تورم نقطه به نقطه این ماه نیز با 0.5 درصد افزایش به عدد 14.2 درصد رسید.

به گزارش ایسنا، طبق گزارش مرکز آمار، پنج شاخص قیمت کالا و خدمات خانوارهای شهری در خردادماه شاخص کل در این ماه عدد 211.3 را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل 1.2 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه سومین ماه سال معادل 14.2 درصد است که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش داشته است.

همچنین بر این اساس نرخ تورم شهری در این ماه عدد 14.2 درصد را نشان می‌دهد که نسبت به ماه گذشته کاهشی 0.1 درصدی را داشته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم 249.6 رسید که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است.شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد 247.9 رسید که نسبت به ماه قبل 0.7 درصد افزایش داشته است.

همچنین شاخص این گروه اصلی نسبت به ماه مشابه سال قبل 16.2 درصد افزایش نشان می‌دهد که بر این اساس نرخ تورم این گروه 10.5 درصد است.

بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» معادل 15.6 درصد و نرخ تورم این گروه معادل 10.3 درصد است که افزایشی 0.7 را نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در سومین ماه سال به رقم 198.2 رسید که نسبت به ماه قبل 1.4 درصد افزایش داشته است.

بر این اساس نرخ تورم نقطه به نقطه در این گروه معادل 13.6 درصد و نرخ تورم در آن معادل 16 درصد است که نسبت به ماه قبل 0.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------