فروشندگی به شرط سفته 20 میلیونی و یک ضامن معتبر/ فروشندگان چقدر درآمد دارند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,فروشندگی

فروشندگی یکی از شغل‌هایی است که در نگاه اول استخدام در این شغل بسیار راحت به نظر می‌رسد. اما به گفته تعدادی از شاغلان در این شغل، برای موفق بودن در این شغل، باید ظاهری آراسته داشت، آداب گفت‌وگو با مشتری را دانست و بسیار صبور بود، تا بتوان محصولات را به مشتری معرفی و خریداران را راهنمایی کرد.

یکی از مغازه‌داران پوشاک در مورد استخدام فروشنده می‌گوید: من از فروشنده‌ها 20 میلیون تومان سفته دریافت می‌کنم و باید حتما یک ضامن نیز معرفی کند. یک میلیون تومان حقوق پایه نیز در نظر گرفته‌ام و در صورت رضایت کامل از فروشنده پس از سه ماه بیمه تامین اجتماعی خواهم کرد.

یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شمال تهران هم یک میلیون 700 هزار تومان برای هر فروشنده حقوق ماهانه در نظر گرفته است ولی ساعت کاری این فروشگاه از 9صبح تا 10 شب است و فروشنده‌ها یک روز در هفته مرخصی دارند.

بیشتر مغازه‌داران در نقاط مختلف شهر، حداقل حقوق مصوب وزارت کار تا حداکثر یک میلیون تومان برای فروشنده خود در نظر می‌گیرند و به گفته خود آنها پس از سه ماه بیمه تامین اجتماعی به آنها تعلق می‌گیرد. ولی در برخی فروشگاه‌های مناطق جنوبی تهران حقوق دریافتی فروشندگان کمتر و معمولا همان 712 هزار تومان حداقل حقوق وزارت کار است و از بیمه نیز برخوردار نخواهند بود.

یکی از فروشندگان لباس مردانه در خیابان ولیعصر می‌گوید که برای فروشندگان خود 400 هزار تومان حقوق پایه با پورسانت در نظر گرفته است.

مدیر یکی از فروشگاه‌های بزرگ بازار مبل نیز می‌گوید که برای فروشندگان خود حداقل پایه وزارت کار تا یک میلیون تومان حقوق همراه با پورسانت و بیمه در نظر گرفته و ‌این در حالی است که فروشندگان این فروشگاه در صورت دریافت پورسانت، حداقل دو میلیون تومان دریافت می‌کنند.

یکی از قنادی‌های معروف تهران نیز به فروشندگان خود ماهی یک میلیون و 400 هزار تا یک میلیون 500 هزار تومان حقوق می‌دهد.

ساعت کاری بسیاری از مغازه‌ها از ساعت 10 صبح تا 22 است و از ساعت 14 تا 16 هم برای استراحت فروشندگان در نظر گرفته شده است. در برخی از فروشگاه‌های بزرگ نیز ساعت کاری به صورت شیفتی بوده، یعنی فروشندگان یک هفته از هشت تا ساعت 16 مشغول به کار هستند و در هفته بعد از ساعت 16 تا 22 کار می‌کنند. این در حالی است که عمده فروشنده‌ها یک روز اواسط هفته تعطیل بوده و یک روز در هفته نیز به صورت تمام وقت باید در فروشگاه‌ مشغول به کار باشند.

 

اخبار اقتصادی - اقتصادنیوز

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------