آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

پول ترکیه جایگزین پول سوریه می‌شود



اخبار,اخبار اقتصادی ,بحران سوریه

ائتلاف معارضان سوری در راستای ادامه تلاش برای نابودی این کشور قصد دارد با همکاری ترکیه در «حلب» پول این کشور را جایگزین پول سوریه کند.

 برخی از منابع خبری اعلام کردند که قرار است در مناطقی از «حلب» که تحت تصرف تروریست‌هاست به جای پول سوریه از پول ترکیه استفاده شود.

روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الأوسط» که تحت حمایت عربستان سعودی است در گزارشی خبر داد که گروه موسوم به شورای محلی حلب این طرح را مطرح کرده است.

به گزارش این روزنامه، هدف شورای حلب اعمال فشار به دولت سوریه است و به ادعای آنها این مسئله «سبب می‌شود که آن (دولت سوریه) سریع‌تر سرنگون شود».

بنا بر این گزارش، ائتلاف معارضان سوری تا این لحظه طرح مذکور را بر عهده نگرفته‌ و مدعی شده‌اند که «برخی از فعالان این طرح را برای ما آورده‌اند ولی ما به آنها ابلاغ کردیم که این طرح نیازمند بررسی بیشتر است».

به گفته ائتلاف معارضان «دولت [موقت] و وزارتخانه ذیربط همچنان این طرح را بررسی می‌کنند؛ به ویژه اینکه این (طرح) مستلزم بررسی با مسئولان تُرک است که در واقع نخستین مسئولان ذیربط [طرح مذکور] هستند».

به گفته تحلیلگران از جمله ناصر قندیل، هر روز که از بحران سوریه می‌گذرد، نقش اساسی ترکیه در حمایت از تروریست‌ها در شمال سوریه بیش از پیش آشکارتر می‌شود.

«احمد رمضان» عضو هیئت سیاسی ائتلاف معارضان مدعی شد که این طرح در وزارت دارایی دولت موقت [وابسته به معارضان در ترکیه] مطرح شده بود ولی اجرایی نشد.

وی همچنین ادعا کرد که دولت سوریه در حال حاضر اقدام به انتشار اوراق بهادار بدون پشتوانه می‌کند لذا اجرای طرح مذکور ضرورت دارد.

اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------