چگونه قاچاقچیان، نفت را تبدیل به بنزین کردند؟



افرادی هستند که سوخت را برای مصارف کارخانه ها و یا مراکز صنعتی اخذ می کنند و سپس آن را به صورت آزاد می فروشند که این مصداق عرضه خارج از شبکه است.

 مدیر کل سازمان  تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان از قاچاق روزانه 5 میلیون لیر سوخت  از مرزهای این استان خبر داد.

سید مرتضی مدنی فرکی در گفت و گو با عصر ایران با اشاره به لزوم برخورد جدی تر با موضوع قاچاق سوخت در این  استان تصریح کرد: عمده قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان  را نفت گاز و یا گازوئیل تشکیل می دهد که باید در این زمینه اقدامات قاطع تری انجام شود.

گزارش عصر ایران از پرونده ی قاچاق بنزین با جعل اسناد دولتی / لزوم برخورد های قاطع و جدی تر با قاچاقچیان سوخت

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قاچاق سوخت

 
قاچاق بنزین با جعل اسناد دولتی
مدیر کل سازمات تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با اشاره به رسیدگی به پرونده ای در این سازمان که قاچاقچیان  با جعل اسناد دولتی اقدام به قاچاق بنزین کرده بودند در مورد جزئیات این پرونده گفت: افرادی محموله نفت سفید را از یکی از سازمان های دولتی خریداری می کنند که مطابق با این خرید  باید محموله فوق از طریق ریلی و از مسیر کرمانشاه از کشور خارج می شد. این افراد با جعل کلیه اسناد صادر شده برای این محموله به جای نفت سفید، بنزین را جایگزین کرده و با استفاده از 4  دستگاه تریلر نفکش آن را به زاهدان منتقل می کنند .


وی ادامه داد: این محموله ها در خروجی زاهدان به سمت مرز شناسایی شده  و بعد از محرز شدن قاچاق پرونده  جهت رسیدگی به سازمان تعزیرات حکومتی سیستان و بلو چستان ارسال می شود.

مدیر کل سازمات تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در این پرونده 127 هزار و 950 لیتر بنزین قاچاق شده بود خاطر نشان کرد: با ارجاع پرونده به شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا وارز و با تحقیقات انجام گرفته  قاچاق محرز و شعبه علاوه بر ضبط سوخت های کشف شده متخلفین را به مبلغ 6 میلیارد ریال جریمه نقدی در حق دولت و توقیف نفتکش های حمل سوخت محکوم نمود .

توجه جدی به موضوع قاچاق سوخت و برخورد قاطع با قاچاقچیان از مواردی است که عبدالمجید اجتهادی مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر آن تاکید کرده و  در گفت و گو با خبرنگار عصر ایران از تشکیل پرونده قاچاق سوخت به ارزش 28 میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد.


وی در مورد جزئیات این پرونده گفت: این اقدام از طریق دستکاری مسؤولان یک جایگاه سوخت که متاسفانه از طریق تعاونی نیز اداره می شد در شهرستان دیلم انجام شده است.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قاچاق سوخت

 
وی اضافه کرد: مسؤولان این جایگاه  با دستکاری در پمپ ها و در خارج از ساعات اداری اقدام به قاچاق 6 میلیون لیتر گازوئیل کرده بودندکه با گزارش سپاه شهرستان دیلم این موضوع کشف و پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی مورد برسی قرار گرفت که در نهایت با حکم قطعی این سازمان متهمان به پرداخت 28 میلیارد و 500 میلیون تومان جریمه محکوم شدند

محکومیت  1 هزارو 630 میلیارد ریالی قاچاقچیان سوخت در سال گذشته
مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در مورد پروند های رسیدگی شده در سال گذشته در زمینه قاچاق سوخت گفت: در سال گذشته 9 هزارو 560 پرونده در زمینه قاچاق سوخت  در این سازمان تشکیل شد که از این رقم 9 هزارو 493 پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و در مجموع میزان محکومیت در این پروندها  نیز  1 هزارو 630 میلیارد ریال می باشد.


وی اضافه کرد: در زمینه پرونده های عرضه سوخت خارج از شبکه نیز در سال گذشته 5 هزارو 783 پرونده رسیدگی شد که  میزان محکومیت ها در این پرونده ها  نیز بالغ بر 342 میلیارد ریال بوده است .

هزینه ریسک قاچاق سوخت پایین است هزینه این کار باید بالا برود
مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در ادامه با بیان اینکه روزانه شاهد تردد خودروهای حامل سوخت قاچاق به استان های جنوبی ، جنوب شرق و  شمال غرب هستیم افزود: بیشترین موضوع سوخت قاچاق را گازوئیل تشکیل می دهد که معمولا به دلیل پایین بودن قیمت سوخت نسبت به کشورهای پاکستان و افغانستان  این کالا خواهان زیادی در آنسوی مرزها دارد.

وی دریافت سوخت خارج از شبکه را یکی از مشکلات این عرضه نام برد و خاطرنشان کرد: افرادی هستند که سوخت را  برای مصارف کارخانه ها و یا مراکز صنعتی اخذ می کنند و سپس آن را به صورت آزاد  می فروشند که این مصداق عرضه خارج از شبکه است.

وی ادامه داد: مطابق بند "ر " ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا اگر سوختی به صورت خارج از شبکه عرضه شود در صورتیکه نیرو های کاشف عنوان کنند که مقصد سوخت کشف شده آنسوی مرزها و برای قاچاق است برخورد تشدید می شود و لذا باید تحقیقات از سوی نیروهای کاشف طوری دقیق باشد تا این موضوع را اثبات کند.

مدیر کل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه  با تمامی اقدامات انجام شده باز همچنان ریسک قاچاق در استان های جنوبی پایین است گفت: باید در این زمینه طوری عمل کنیم تا ریسک  قاچاق و عرضه خارج از شبکه بالا رود تا از تاراج ثروت ملی جلوگیری شود.


وی ادامه داد : در زمینه قاچاق سوخت راه های  دور زدن قانون هنوز وجود دارد که باید در این زمینه  نیز اقداماتی انجام شود. 

 

اخبار اقتصادی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------