نعمت زاده:توافق احتمالی هسته ای/ برنامه دولت برای خروج از رکود



اخبار,اخبار اقتصادی,خروج از رکود

نعمت زاده از برنامه دولت برای تمرکز بیشتر بر روی خروج از رکود به جای تورم خبر داد. .

وزیر صنعت، معدن و تجارت می گوید: در صورتی که توافق احتمالی هسته ای حاصل شود این وزارتخانه با برنامه ریزی های به عمل آمده به دنبال دستیابی به یک حرکت جهشی در زمینه صادرات است.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه امضا تفاهم نامه همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: البته  تحقق جهش صادرات، توسعه تولیدات داخلی است و اگر رفع موانع پیش روی تولید محقق شود قطعا تولیدات داخلی نیز افزایش می یابد.

وی افزود: برخلاف برخی ها که فکر می کنند با رسیدن به توافق درهای کشور باز می شود و واردات صورت خواهد گرفت ما به دنبال یک حرکت جهشی در زمینه صادرات هستیم، هرچند یک سری نیازمندی های کشور باید وارد شود چرا که این واردات به نفع کشور نیز است.

نعمت زاده یادآور شد: اگرچه واردات کاری ساده تر از صادرات است و در شرایطی که کشور مدت ها از بازارهای جهانی فاصله داشته اما تمام انرژی و تلاش ما آن است که صادرات را به نحو شایسته ای توسعه دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تک نرخی شدن ارز عنوان داشت: به طور قطع یک نرخی شدن ارز ضمن آنکه بسیاری از مفاسد را برطرف می کند، به نفع تولید است.

به گفته وی در گذشته با ارز ارزان، قطعه سازان خودرو، تولید را متوقف و نیاز خود را از خارج تامین کردند در حالی که اخیرا که به واردات قطعه خودرو ارز متقاضی داده می شود، باز هم تولید رونق گرفته و واحدهای قطعه ساز فعال تر شده اند.

وام به بخش های پیشران

نعمت زاده با اشاره به نامه اخیر رییس جمهور به معاون اول گفت: براساس این ابلاغیه سیستم بانکی کشور باید رقابت پذیر شده و به سمت حمایت از تولید و خروج از رکود متمرکز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه دولت برای تمرکز بیشتر بر روی خروج از رکود به جای تورم خبر داد و گفت: دولت و رئیس جمهور ابتدای سال 94 بر این نکته تاکید داشته اند که زمان آن رسیده بر روی خروج از رکود کار کنیم.

وی افزود: بازنگری در نظام پولی و بانکی کشور براساس این بخشنامه صورت خواهد گرفت و ما نیز پیشنهاداتی را در این رابطه به دولت ارائه کرده ایم تا بتوان در کنار کفایت سرمایه بانک ها، آنها را به سمت حمایت از تولید سوق داد.

نعمت زاده به پیشنهاد خود به بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: پیشنهادی به بانک مرکزی ارائه داده ایم که باید در شورای پول و اعتبار مطرح شود و آن اینکه در کل تسهیلات بانکی، سهم غالبی برای بخش های مولد از جمله صنعت، کشاورزی و تولید در نظر گرفته شود تا بتوان بخش هایی که پیشران اقتصاد هستند را حرکت دهیم.

وی تصریح کرد:در حال حاضر بخش خدمات هم اکنون سهم بیشتری از تسهیلات بانکی دارند، البته ما مخالف با خدمات نیستیم ولی حال که قرار است از رکود خارج شویم، باید بخش هایی مدنظر قرار گیرند که ایجاد اشتغال می کنند.

به گفته وی این طرح باید در شورای پول و اعتبار مطرح شده و در مورد آن تصمیم گیری شود اما به هر حال اگر این اتفاق رخ دهد، تحرکی در بخش تولید کشور رخ می دهد.

اخباراقتصادی - خبر آنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------