آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

کیفیت کالاهای ایرانی در دوران پساتحریم



اخبار,اخبار اقتصادی , تحریم های ایران

اگرچه این روزها صحبت از توافق هسته ای بسیار شنیده می شود و ممکن است روزهای خوش اقتصاد ایران در راه باشد، اما گویا باز شدن پای خارجی ها به ایران و ورود کالاهای رقیب، چندان به مذاق برخی از تولیدکنندگان خوش نیامده است. آنها بیم این را دارند تا در رقابت نفس گیر با کالاهای خارجی، کم بیاورند و از رمق بیفتند.

 اقتصاد ایران روزها است که در سکوت و آرامش پیش از طوفان به سر می‌برد، برخی می گویند که نگرانی و دلواپسی از ورود ارز و کالاهایی را دارند که طی چند سال تحریم، با نبودشان، دیوار امنی به دور کالاهای تولید داخلی کشیدند و مصرف کنندگان هم که به طور سنتی و طبیعی، میل به کالاهای خارجی دارند، را اغنا کرده اند که باید از کالاهای تولید داخلی خریداری کنند.

البته برخی دیگر این گونه تحلیل می کنند که بازار ایران به دلیل بکر بودن و از سوی دیگر جذابیت بالایی که برای تولیدکنندگان خارجی دارد، حتما و حتما شرایطی را تجربه خواهد کرد که سیل کالاهای تولید سایر کشورها به ایران سرازیر می شود و آنگاه، اگر طی سال‌های سخت تحریم، تولیدکنندگان نتوانسته باشند که خود را رشد دهند، در این رقابت نابرابر حتما و حتما محکوم به شکست خواهند بود.

اما از سوی دیگر، راه هم برای واردات تکنولوژی و ماشین آلات پیشرفته دنیا باز می شود و همین امر شاید اندکی تولیدات ایرانی را هم در رسیدن به استانداردهای جهانی و تولید کالاهای کیفی هدایت کند. این روزها واقعیت آن است که باید کالاهای ایرانی را به سمت بالا بردن کیفیت هل داد، در غیر این صورت باید منتظر روزهایی شد که باز هم تولیدکنندگان از ورود کالاهای خارجی نالان هستند.

در این میان، دولت البته می گوید که قصد ندارد پس از برداشته شدن تحریم‌ها، اجازه دهد که سیل واردات کالاهای مصرفی به سمت بازار ایران روانه شود اما به هرحال، بخشی از این ورود اجتناب ناپذیر است و این تولیدکنندگان داخلی هستند که باید گوی رقابت را از تولیدکنندگان خارجی و کالاهای خارجی بربایند و شرایطی را فراهم کنند که مصرف کننده خود ترجیح دهد که به دلیل کیفیت بالا، کالای ایرانی را با قیمت بسیار نازل تر از مشابه خارجی دریافت کند.

به هرحال روزهای سخت اقتصاد ایران اگرچه با لغو تحریم‌ها پایان می یابد اما روزهای سختی هم پیش روی تولیدکنندگانی قرار دارد که در سال‌های گذشته، از کیفیت غافل شده و راه بی توجهی به خواست مشتری را در پیش گرفته اند.

اخبار اقتصادی - تابناک

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------