توضیح وزیر راه و شهرسازی درباره عمر ساختمان ها/وعده آخوندی به مالکان و کارفرمایان



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مهندسان باید بتوانند به‌صورت رقابتی فعالیت کنند، گفت: مالکان و کارفرمایان باید بتوانند مهندسان را انتخاب کنند که ساماندهی به این مورد در دستور کار قرار دارد.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان بزرگترین سرمایه ملی محسوب می‌شود چون حدود 30 درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده باید تدابیری بیندیشیم و در اجرا به گونه‌ای عمل کنیم تا عمر ساختمان‌ها در کشور افزایش دهیم.

وی با تاکید بر ارتقای دانش و استفاده توامان از فناوری‌های روز برای مهندسان به 300 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: مباحث نظام ارجاع کار و نظام تایید کیفیت ساختمان و صلاحیت مهندسان از جمله بحث‌های مهمی هستند که در آینده بنا داریم شیوه‌هایش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: در ارجاع کار، بحث آزادی حق انتخاب مالکان و کارفرمایان مطرح است که متاسفانه این آزادی انتخاب وجود ندارد و در تلاش هستیم این اطمینان را به مالکان و کارفرمایان بدهیم تا خود بتوانند مهندسان ناظر بر ساختمان را که هم‌اکنون توسط سازمان‌های نظام مهندسی و به صورت اجباری تعیین می شوند، انتخاب کنند.

وی بیان کرد: بحث نبود امکان رقابت مشکل عمده‌ای بوده که همواره کیفیت ساختمان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است، مالکان و کارفرمایان باید بتوانند مهندسان را انتخاب کنند که ساماندهی به این مورد در دستور کار قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود:مهندسان باید بتوانند به صورت رقابتی و بر اساس کیفیتی که در کار ارائه می‌کنند شانس بهتری نیز در گرفتن کار کسب کنند که این مساله مورد بازنگری قرار دارد و به زودی نیز ابلاغ می‌شود.

آخوندی تاکید کرد: مهندسان باید بتوانند با بهره‌گیری از فناوری های جدید در حوزه مهندسی و بر مبنای رقابت کارهای خود را ارایه کنند که در فعالیت‌های مهندسی افزایش طول عمر ساختمان‌ها را به عنوان سرمایه ملی در اولویت قرار دهند.

 

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------