آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

در نشست مشترک زنگنه - فابیوس چه گذشت؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بیژن زنگنه

وزیر امور خارجه فرانسه از آمادگی شرکت‌های فرانسوی برای حضور در بازار انرژی ایران سخن گفت و تاکید کرد: خواهان احیای روابط تاریخی و گذشته با ایران هستیم.

 بیژن زنگنه، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران و لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه بعدازظهر امروز چهارشنبه در ساختمان مرکزی وزارت نفت واقع در خیابان طالقانی تهران دیدار دو جانبه داشتند.

برهمین اساس، آغاز فصل جدید همکاری‌های نفتی و گازی ایران و فرانسه در این دیدار دو جانبه مورد تاکید قرار گرفته است.

بیژن نامدار زنگنه در پایان این دیدار گفت: فرانسه یکی از کشورهای پیشتاز و قدیمی در زمینه همکاری‌های دوجانبه در نفت و گاز بود و همچنان یکی از کشورهای مورد نظر ایران برای همکاری است.

وی، شرکت توتال را یکی از شرکت‌های پیشتاز فرانسوی در زمینه استخراج نفت در ایران برشمرد و گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه فرانسه بر لزوم همکاری‌های دوجانبه در زمینه نفت و گاز و همچنین پتروشیمی تاکید کردیم.

زنگنه اظهارداشت: طرف فرانسوی علاقه زیادی به حضور در طرح‌های پتروشیمی ایران دارد و دو کشور توافق کردند راه‌های افزایش همکاری در این زمینه را بررسی کنند.

وزیر نفت ادامه داد: قرار است شرکت‌های ایرانی و فرانسوی برای تولید تجهیزات صنعت نفت در ایران با برند و سرمایه گذاری فرانسوی همکاری کنند، اظهار کرد: این تجهیزات علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر خواهد شد.

به گفته وی، فصل جدیدی از همکاری با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدانهای نفتی ایران آغاز خواهد شد.

در همین حال، لوران فابیوس در حاشیه این دیدار گفت: خواهان احیای روابط تاریخی و گذشته هستیم. روابط دو کشور از قدمت زیادی برخوردار است و پیش از تحریم‌ها، فرانسه یکی از شرکای مهم اقتصادی ایران بود و امیدواریم بعد از توافقنامه وین جایگاه گذشته خود را باز یابیم.

وی همچنین بر آمادگی شرکت‌های فرانسوی برای حضور در بازار انرژی ایران تاکید کرد.

لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه امروز همچنین در نشست مشترک خبری با محمدجواد طریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تهران گفته است: از سرگیری روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور واقعیتی است که ایران در گذشته در این خصوص فعال بوده است.

وی افزوده است: فرانسه در وضعیت جدید قصد دارد که توسط شرکت‌های اقتصادی خود که شرکت‌های بزرگی در جهان هستند، با ایران همکاری‌هایی را در موضوعات اتومبیل، صنعت هوایی، محیط زیست و کشاورزی داشته باشد. در این راستا، یک هیات اقتصادی در ماه سپتامبر متشکل از وزرای کشاورزی، ماهیگیری و بازرگانی خارجی فرانسه به ایران سفر می‌کنند.

به گفته وی، امروز یک میدان وسیع برای مشارکت بین ایران و فرانسه به وجود آمده است.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------