آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

آزادسازی حداقل 20 میلیون دلار دارایی بیمه پس از رفع تحریم/تمدید قراردادهای بیمه ای با اروپاییان



اخبار,اخبار اقتصادی , آزادسازی پول های بلوکه شدن

معاون بیمه های اتکایی بیمه مرکزی از آزادسازی حدود 20 میلیون دلار طلب بلوکه شده صنعت بیمه کشور خبر داد و گفت: قراردادهای بیمه با اروپائیان تمدید خواهد شد.

مینا صدیق نوحی درباره وضعیت صنعت بیمه در پساتحریم، افزود: در حال حاضر وضعیت فعالیت های صندوق بیمه های اتکایی بسیار مناسب است و تمام ریسک های کشور پوشش داده می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط تحریم تمام ریسک های بزرگ مانند هواپیمایی، نفت، انرژی و سایر موارد که نیاز پوشش های خارجی داشته، در داخل کشور پوشش داده شد و با وجود تحریم های بین المللی، مشکلات در داخل حل شد.

معاون بیمه های اتکایی بیمه مرکزی گفت: اگر وضعیت تحریم ها به همین منوال پیش برود و تحریم ها برداشته شود، می توانیم ریسک ها را در سطح بین الملل توزیع کنیم، زیرا در حال حاضر فعالیت های بیمه ای کشور در سطح بین الملل به کشورهای آسیایی و آفریقایی محدود شده و بلافاصله در آینده نزدیک با اعمال « برجام» قراردادهای بیمه ای که پیش از تحریم با اروپائیان داشتیم، تمدید می شود و تاثیرات مثبتی بر صنعت بیمه کشور شاهد خواهیم بود.

صدیق نوحی تصریح کرد: با این امر ریسک های بزرگ بیمه مطابق با استانداردهای بین المللی در سطح بین المللی توزیع و در خارج پوشش داده می شود و بیمه های داخلی در داخل کشور نگهداری خواهد شد و در پساتحریم پوشش ریسک های بزرگ را در سطح بین المللی دوباره آغاز خواهیم کرد؛ البته این به معنای عدم استفاده از ظرفیت های داخلی نیست.

وی با اشاره به اینکه باعث خوشحالی است که بتوانیم با شرکت های اتکایی و بیمه های خارجی در پساتحریم فعالیت و همکاری داشته باشیم و مشکلاتی که داشتیم و مطالبات مان را از خارجیان دریافت کنیم، گفت: در پساتحریم به دلیل اینکه سوئیفت گشایش خواهد یافت و نقل و انتقالات بانکی برقرار خواهد شد، منابع ارزی مان را باز پس خواهیم گرفت و منابع جدید وارد کشور می شود.

معاون بیمه مرکزی گفت: مبالغ طلب صنعت بیمه از اروپائیان به طور صرف مربوط به بیمه مرکزی نیست و شرکت های بیمه ایرانی که در پوشش بیمه های اتکایی همکاری داشتند، اکثر آنها مبالغی را از خارج طلب دارند و البته تا حدودی هم بدهی هایی به خارج وجود دارد که با احتساب و کسر آنها، میزان طلب ها مشخص شده است.

این مقام مسئول در بیمه مرکزی ایران، طلب بیمه مرکزی که در دوران تحریم در کشورهای اروپایی بلوکه شده را حدود 10 میلیون دلار و طلب شرکت های بیمه ای کشور را هم حداقل 10 میلیون دلار و مجموع آن را 20 میلیون دلار اعلام کرد و افزود: پیش از اعمال تحریم ها، برخی شرکت های اروپایی با ایران همکاری بیمه ای می کردند، با برقراری تحریم ها و از بین رفتن امکان نقل و انتقالات ارزی، پول ها در آنجا بلوکه شد و امکان انتقال این پول ها با رفع تحریم ها به ایران فراهم می شود.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی ادامه داد: به محض برقراری نقل و انتقالات ارزی بانک مرکزی و سوئیفت، براساس سند برجام و توافقات با کشورهای 1 +5 که این اجازه به بانک مرکزی برای پس از تحریم ها داده شده است، شرکت های بیمه خارجی آماده بازگرداندن پول های بلوکه شده صنعت بیمه ایران هستند.

مکاتبات بیمه ای اروپائیان با ایران
معاون بیمه مرکزی، از انجام مکاتبات بیمه های اروپایی در دوران تحریم با صنعت بیمه ایران برای همکاری بیمه ای خبر داد و افزود: به دلیل اینکه نقل و انتقالات پولی و ارزی فراهم نبود، این کار انجام نشد اما به محض برقراری ارتباط همکاری ها آغاز می شود، البته پیش شرط ما این است که آنها بدهی هایشان به صنعت بیمه ایران را بازپرداخت کنند.

وی با بیان اینکه دو سه ماه طول می کشد که تحریم ها برداشته شود و این کار هنوز اجرایی نشده است، افزود: شرکت های خارجی اکنون در حال بررسی بازار ما و حتی مایل به خرید سهام بیمه های ایرانی هستند و نسبت به همکاری ابراز علاقه می کنند که با نهایی شدن نتایج مذاکرات برای سهام شرکت های بیمه ایرانی اقدام می کنند.

به گفته وی، البته تاکنون همکاری ها با آفریقائیان و آسیایی ها انجام می شد و بیشتر مشکلات مربوط به همکاری با کشورهای اروپایی و همان کشورهای 1 + 5 بوده که به طور مجدد برقرار خواهد شد.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------