آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

ایرانی‌ها چقدر از خارج خرید می‌کنند؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,تولید کنندگان خارجی

وی ادامه داد: سالانه گردشگران ایرانی در کنار مسافرت به کشورهای مختلف اقدام به خرید انواع کالاهای مختلف کرده و درآمد بالایی را نصیب تولید کنندگان خارجی می کنند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: خریدهای چمدانی سالانه 20 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می کند.

سیدموید حسینی صدر روز دوشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: گردشگران ایرانی در سفرهای خود به چین ، هند و کشورهای اروپایی از ساده ترین وسایل همانند شامپو تا وسایل و کالاهای دیگر خریده و وارد کشور می کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: وزرات صنعت ، معدن و تجارت باید در این خصوص وارد عمل شده و با بالا بردن کیفیت کالاهای تولیدی و ارائه کالاهای قابل اعتماد به مردم ، جلوی خروج ارز از کشور را بگیرد.
وی بیان کرد: ورود کالاهای مختلف توسط گردشگران ایرانی به داخل باعث رکود بخش تولید شده و ضربات جبران ناپذیری به تولید کنندگان داخلی می زند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاکید مجدد رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برای محقق شدن این مهم نخستین گام اعتلا بخشیدن به تولید داخلی ، فرهنگ سازی برای خرید کالای داخلی و مهمتر از همه بالا بردن کیفت محصولات داخلی است.

وی در ادامه به پایین بودن هزینه سفر به کشورهای همجوار به خصوص ترکیه اشاره کرد و گفت: شهرهای مرزی ترکیه مثل وان که با شهرستان خوی هم مرز بوده و شهر ایغدیر که شیعه نشین بوده و با مرز بازرگان هم مرز است ، همه روزه شاهد گردشگران بی شمار ایرانی است در حالی که شهرهای مرزی ایران در همین ناحیه همچنان در محرومیت به سر می برند و درآمدی که باید نصیب استان ، شهر و کشور شود ، به جیب تولید کنندگان خارجی می رود.

وی ادامه داد: سالانه گردشگران ایرانی در کنار مسافرت به کشورهای مختلف اقدام به خرید انواع کالاهای مختلف کرده و درآمد بالایی را نصیب تولید کنندگان خارجی می کنند.

وی با بیان اینکه فروشندگان ایرانی هنوز نتوانسته اند همپای روش های جدید مشتری مداری دنیا حرکت کنند ، اظهار کرد: آنها در این خصوص هیچ دوره ای را نگذرانده اند و به همین علت همواره سود بیشتر و فروش کمتر را الگوی خود قرار داده اند در حالی که شعار امروز دنیا فروش بیشتر و سود کمتر است.

به گزار ش ایرنا ، طبق برنامه پنجم توسعه باید سالانه 20 میلیون گردشگر وارد ایران شود در حالی که تنها سالانه دو میلیون نفر گردشگر وارد ایران می شود و در مقابل میلیونها گردشگر ایرانی در سفر به خارج ، میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می کنند.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------