حذف پردرآمدها از لیست یارانه در شرایط پس از توافق



اخبار,اخبار اقتصادی , یارانه نقدی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:دولت به دلیل شرایط خاص خود نتوانست مصوبه لازم الاجرای مجلس را برای حذف افراد پردآمد از لیست دریافت کنندگان یارانه اجرا کند اما با توجه به شرایط جدید کشور این اقدام از سوی دولت با حذف 2 میلیون یارانه بگیر وارد مرحله اجرایی شده است.

ابراهیم نکو در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به اینکه حذف این تعداد یارانه بگیر از فهرست دریافت کنندگان قابل توجه نیست افزود:دولت بعد از توافق هسته ای به این نتیجه رسیده است که با استفاده از فرصت جدید ایجاد شده و همگرایی بالای مردم با دولت،مصوبه مجلس را اجرا کند و به نظر می رسد با توجه به این شرایط هم اینک این امکان با حذف تعداد بیشتری از یارانه بگیران فراهم شده باشد.

نماینده مردم نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:دولت برای حذف این تعداد از یاراننه بگیران مشکلی از نظر اطلاعات نداشتنه است و به راحتی توانسته بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشته است آنان را حذف کند اما، به نظر می رسد دولت  به راحتی بدون اینکه مشکلی وجود داشتنه باشد تا 10 میلیون نفر را از لیست دریافت کنندگان حذف کند و با این کار منابع کسری منابع خود را جبران کند اما این اقدام را صورت نداده است.

به گفته وی،قطعا دولت در صورتی که بخواهد بیشار از 10 میلیون نفر را از لیست دریافت یارانه خارج کند نیازمند اطلاعات بیشتر و کار سنگینی است و به این دلیل حذف پردرآمدها بدون اینکه کسی به آن معترض شود تا حدود زیادی به دولت کمک کند.

نکو، منابع حاصل از قطع یارانه دو میلیون حذف شده را برای دولت اندک دانست و گفت:با این مبلغ نمی توان سرمایه گذاری خاصی در پروژه های زیر ساختی کشور داشت و تنها می توان از کسری ماهانه دولت برای پرداخت یارانه ها کم کند و نباید انتظار داشت مبلغی از این محل برای فعالیت های اشغالزایی و یا عمرانی هزینه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی کشور ارثیه ای رسیده به دولت یازدهم است و این دولت نیز تلاش می کند وضعیت را ساماندهی کند افزود:سیاست غلط گذشته سبب بروز بحران های قتصادی متعدد،بیکاری فزاینده، رکود،تورم بالا و افزایش سرسام آور نقدینگی شد و باید با زمانبندی مناسب و به صورت تدریجی نسبت به برطرف کردن این مشکلات اقدام کرد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان خاطرنشان کرد:باید با حذف یارانه ها به صورت تدریجی به سمت هدایت منابع برای حل برطرف کردن مشکلات کشور حرکت کنیم چرا که پرداخت یارانه به مردم کمکی به کاهش مشکلات آن ها نمی کند و تنها منجر به افزایش تورم و نقدینگی می شود و به این دلیل ضرورت دارد این منابع به سوی تولید، اشتغال در کشور و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند و از اقشار کم درآمد و آسیب پذیر به روش های مختلف حمایت های مستقیم و غیر مستقیم کرد.

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------