آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

فرار مالیاتی‌ تهرانی‌ها



اخبار,اخبار اقتصادی , فرار مالیاتی

شهر تهران با توجه به آن که حجم زیادی از درآمدهای کل کشور را وصول می‌کند حدود 50درصد از فرار مالیاتی کشور را نیز شامل می‌شود.

فرار مالیاتی بحثی است که این‌ روزها دامن‌گیر سیستم مالیاتی کشور شده است. تعریف فرار مالیاتی به عنوان لکه سیاه نظام مالیاتی امروزه باید مورد توجه قرار گیرد و مجراهای گریز از مالیات بسته شود.

قابل توجه است که در کلان شهرها به سبب تجمع زیادتر افراد، واحدهای تولیدی، واحدهای صنفی و شرکت‌های حقیقی احتمال رخداد فرار مالیاتی بیشتر به چشم می‌خورد.

این در حالی است که حسین بنی‌صفار رئیس سازمان امور مالیاتی شهر و استان تهران از ۵۰ درصد فرار مالیاتی در شهر تهران خبر می‌دهد.

وی همچنین می‌گوید: به همین منظور پیش بینی شده است که اداره کل حسابرسی زیر نظر سازمان امور مالیاتی تهران تشکیل شود تا به موضوع فرار مالیاتی رسیدگی تخصصی‌تری کند.

بنی‌صفار اینگونه ادامه می‌دهد: بیش از ۱۵۰ میلیون سابقه اطلاعاتی از مؤدیان کشور گرفته شده که نزدیک به ۶۰ درصد آن مربوط به استان تهران است.

وی در خصوص اجرای طرح جامع مالیاتی عنوان می‌کند: : طرح جامع مالیاتی یکی از طرح های سازمان امور مالیاتی کل کشور برای پیشگیری از فرار مالیاتی است که بتدریج در استان‌های مختلف در حال اجراست. ایجاد صندوق فروش نیز از دیگر راهکارهای سازمان امور مالیاتی کل کشور است که برغم برخی مقاومت‌ها، مصر هستیم این کار را انجام دهیم زیرا تکلیف قانونی است.

این اتفاق در حالتی رخ داده است که رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از دریافت مالیات در شهر تهران اینگونه خبر می‌دهد: شهر تهران به تنهایی ۵۵ درصد از کل مالیات ایران را تشکیل می‌دهد در این بین استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و فارس جمعا ۸۰ درصد مالیات کشور را وصول می‌کنند.

حال باید توجه کرد در کلان شهری همچون تهران هرچند میزان مالیات وصولی در حد مناسبی قرار دارد و نیمی از درصد کل مالیات وصولی کشور را تشکیل می‌دهد ولی آمارهای دریافتی از میزان فرار مالیاتی در این شهر نشان دهنده وجود خلاهایی قانونی بسیار است که نظام مالیاتی را با حجم عظیمی از فرار مالیاتی مواجه کرده است.

سیستم مالیاتی کشور باید علاوه بر افزایش میزان قانونی وصول مالیات از شهرها از جمله کلان‌شهرها به فکر جستن راهی برای بسته کرد مجراهای فرار مالیاتی باشد .
 

اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------