عراق ورود مرغ و تخم مرغ هاي ايران را ممنوع کرد



اخبار,اخبار اقتصادی , تخم‌مرغ‌هاي صادراتي ايران

یک مقام مسئول از برگشت خوردن مرغ و تخم‌مرغ‌هاي صادراتي ايران به عراق و افغانستان خبر داد.

به گزارش مهر ناصر نبي‌پور از برگشت مرغ و تخم‌مرغ‌هاي صادراتي از مرز عراق خبر داد و اظهارداشت: مسئولان عراقي اجازه ورود مرغ و تخم‌مرغ‌هاي ايراني به داخل به اين کشور را صادر نکردند.

وي با بيان اينکه احتمالا دامپزشکي عراق هنوز به گمرک اين کشور اعلام نکرده که واردات مرغ و تخم‌مرغ از ايران مجاز است، گفت: مسائل پيش آمده به دليل ذوق زدگي زودهنگام مرغ‌داران داخلي رخ داده است.

رئيس هيات مديره اتحاديه مرغ تخم‌گذار استان تهران ادامه داد: تخم‌مرغ و مرغ‌هاي صادر شده به افغانستان نيز دچار وضعيتي مشابه شده و برگشت خورده‌اند.

نبي‌پور با انتقاد از توليد زياد مرغ و تخم‌مرغ در کشور تصريح کرد: چرا بايد توليد اين محصولات در کشور آنقدر زياد باشد که توليدکنندگان به چنين مشکلاتي دچار شوند؟ چرا نبايد توليد مرغ و تخم‌مرغ به اندازه نياز داخل تنظيم شود؟

وي با بيان اينکه بازار مرغ و تخم‌مرغ به بحث عرضه و تقاضا بستگي دارد، افزود: در چنين شرايطي صادرات هم دردي از ما دوا نمي‌کند ضمن اينکه دولت ترکيه به صادرات از اين کشور يارانه مي‌دهد و ما توان رقابت با آنها را نداريم.

‌اين مقام مسئول با اشاره به اينکه چندي قبل دولت اعلام کرد مرغ‌داران اقدام به حذف مرغ‌هاي چربي‌دار کنند و ما در ازاي اين کار ۲ ميليارد تومان يارانه به بخش مي‌دهيم، اضافه کرد: با وجودي که اين موضوع به تصويب ستاد تنظيم بازار هم رسيد، پولي به بخش پرداخت نشد چون دولت پولي ندارد که بخواهد به مرغ‌داران بدهد.

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------