توزیع بنزین یورو 4 در 8 کلانشهر کشور



اخبار,اخبار اقتصادی ,توزیع بنزین یورو 4

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به زودی در 8 کلان‌شهر بنزین یورو 4 توزیع می‌شود که نتایج و دستاوردهای آن منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود.

سعید متصدی صبح امروز در نشست مشترک مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استانی با مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان‌ها اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی که سبب برگزاری این نشست شده است تغییری است که در سیاست‌های کلی سازمان محیط زیست در دولت یازدهم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست براساس 5 فرایند اصلی، سیاست‌های خود را تبیین می‌کند، گفت: نخستین اصل و سیاست در این سازمان تعامل متقابل با دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها است که برگزاری این نشست مشترک مصداق بارز این تعامل است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ابراز کرد: در دو سال گذشته و از آغاز فعالیت دولت یازدهم با بخش‌های مختلف وزارت صنعت تعاملات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت خودروهای کشور برقرار شده که نتیجه آن امروز آن است که همه خودروهای کشور استاندارد یورو 4 را رعایت می‌کنند، مبحثی که 8 سال مسکوت مانده بود.

وی با بیان اینکه توسعه صنعتی همراه با بهبود کیفیت و رعایت استانداردهای محیط زیستی از دیگر اولویت‌ها و سیاست‌های سازمان است، گفت: امروز سازمان بر خود لازم می‌داند که مطابق استانداردهای جهانی حرکت کند.

متصدی عنوان کرد: براساس تعاملی که با وزارت صنعت در بخش خودروسازی کشور به وجود آمد به زودی در 8 کلان‌شهر بنزین یورو 4 توزیع می‌شود که نتایج و دستاوردهای آن منجر به بهبود کیفیت زندگی مردم می‌شود به نحوی که در استان تهران شاهد افزایش 40 روز هوای پاک بیشتر و در استان اصفهان حدود 3 ماه هوای پاک بیشتر را شاهد بودیم.

وی تاکید‌ بر قانونگرایی و رعایت قوانین و مقررات را از دیگر سیاست‌های سازمان عنوان کرد و گفت: برخی از قوانین را که شاید در مواقعی موجبات رکود و یا توقف واحد صنعتی را فراهم کرده بود اصلاح کردیم همچنین در راستای قانون‌مداری بر تقویت تفکر تخصص‌گرایی و سیستمی کمیته‌های استانی را برای ارزیابی زیست محیطی تشکیل دادیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: افزایش و یا توسعه شهرک‌های صنعتی و تمرکز واحدهای تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی همراه با کاهش میزان صنایع پراکنده و آلوده از دیگر سیاست‌های سازمان محیط زیست است، متأسفانه هیچ کشوری مثل ایران دارای پراکندگی صنعتی در بخش واحدهای تولیدی نیست.

وی بیان کرد: انتقال واحدهای صنعتی و تولیدی به نواحی و شهرک‌های صنعتی یکی از نقش‌های موثری است که باید مدیران عامل شرکت شهرک‌ها و وزارت صنعت ایفا کنند چرا که با این انتقال علاوه بر ارتقای تکنولوژی‌های واحدهای صنعتی، نفع‌های زیادی به محیط زیست می‌رسد.

وی اذعان کرد: ما امروز با یکسری چالش‌های زیست محیطی در کشور روبه‌رو هستیم، این چالش‌ها به آلودگی‌های زیست محیطی کمتر بر می‌گردد و بیشتر متوجه منابع اولیه تأمین کننده واحدهای تولیدی چون آب و خاک است. متأسفانه در توسعه صنعتی در سال‌های گذشته کمتر به این موضوع توجه شد و امروز ما شاهد کمبود شدید این منابع غنی اولیه در کشور هستیم.

اخبار اقتصادی - فارس

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------