عکس‌العمل اشتباه به یک اقدام غلط!



اخبار,اخبار اقتصادی, بازار خودرو

 

در هفته های اخیر به مرور در شبکه های اجتماعی کمپین عدم خرید خودروهای تولید داخل به دلیل قیمت بالا و کیفیت پایین به راه افتاد. گرچه این حرکت در روزهای اول جدی گرفته نمی شد، اما به مرور طرفدارانی را پیدا کرد؛ تا آنجا که ابتدا خودرو سازان را به عکس العمل وادار کرد و در نهایت روز گذشته وزیر صنعت و معدن با لحنی که نشان از آزردگی داشت، راه اندازی چنین کمپین هایی را خیانت و عملی ضد انقلابی عنوان کرد و با هرگونه کاهش قیمت خودرو در دوران بعد از لغو تحریم ها تلویحا مخالفت کرد.

بی تردید در بین آغازگران و یا ترویج دهندگان این کمپین، عناصری فاقد حسن نیت و بلکه افرادی با سوء نیت وجود دارند که از تحریم کالاهای داخلی که دقیقا ضد اقتصاد مقاومتی و فرآیند توسعه کشور است، استقبال می کنند. اما سال های اخیر به خصوص از زمان آغاز به کار دولت یازدهم اقدامات مشابه زیادی در حوزه های سیاسی، اجتماعی و افتصادی برای ایجاد کمپین های بازدارندگی راه اندازی شده است که معروفترین آنها همایش دلواپسان بود که برای توفیق خود سعی کرد از چهره های موجه نیز عاریه بگیرد؛ اما از آنجا که از مقبولیت عمومی و پایه های منطقی برخوردار نبودند، هیچگاه نتوانستند به منزل مقصود برسند، اما این برخورد با خودروسازان داخلی در حالیکه پیش و بیش از وزیر صنعت و معدن، مردم به مخاطرات آن آشنا و قائل هستند آنقدر در نزد آنها زمینه های قابل پذیرش داشت که به سرعت توسعه یافت و خودروسازان، دولتمردان، سیستم بانکی و وزیرصنعت را به عکس العمل واداشت.

واقعیت این است که کیفیت و قیمت خودروهای داخلی به قدری نامقبول است که وزیرصنایع هم قادر نیست با استدلال کیفیت و قیمت به مقابله با این کمپین ضدملی برخیزد و هر شخص دیگری غیراز نعمت زاده هم بود فقط در مورد نیت مروجین آن و آثار سوءاقتصادیش باید حرف می زد.

اما شایسته تر آن بود که ما در مورد خودروهای داخلی شاهد چشم غره، تشر، اولتیماتوم و هشداری از جانب آقای وزیر نسبت به خودروسازان می بودیم.

شاید گفته می شود که جناب وزیر در جلسات خصوصی و نامه های درون صنعتی ایران هشدارها را به خودروسازان داده است، اما عقل سلیم حکم می کند وقتی یک جریان اجتماعی ولو با نیت های سوء راه افتاد، خادمین ملت برخوردها و تلاشهای اصلاحی خود را علنی و در معرض دید مردم انجام دهند و حتی مهلت اصلاح را تعیین و جهت اطلاع و داوری مردم اعلام عمومی کند تا مردمیکه به دلیل ضعف های موجود ناخواسته تحت تاثیر توطئه گران رفتاری را انتخاب کرده اند مطمئن شوند که مسوولین مشکلات آنها را درک می کنند و بطور جدی به دنبال حل و فصل آن هستند.

اما درخصوص این سخن و تاکید وزیر که قیمت خودرو بعد از لغو تحریم ها هم پایین نخواهد آمد، موضوع دیگری است که به زودی به آن خواهیم پرداخت.

اخبار اقتصادی - عصر اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------