پراید همچنان پرفروش است/ شرایط خرید پراید (+جدول)



 بیش از 20درصدخودروهای فروش رفته در طرح اعطای تسهیلات 25میلیون تومانی برای خرید خودرو، پراید بوده است.

براساس اطلاعیه منتشر شده از سوی خودروسازان تا روز پنجشنبه تعداد خودروهای فروش رفته در طرح اعطای وام 25میلیون تومانی از مرز 98هزار دستگاه گذاشت.

از آغاز اجرای طرح در روز 18 آبان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه، شرکت ایران خودرو 51 هزار دستگاه، سایپا 46 هزار و 800 دستگاه، مدیران خودرو 329دستگاه و بهمن خودرو 366 دستگاه ثبت نام کرده‌اند. این در حالی است که ثبت نام متقاضیان برای خرید خودرو از نمایندگی های ایران خودرو و سایپا امروز(روز جمعه) پذیرفته می شود.

آمارها حاکی از آن است که ظاهراً مبلغ کم پیش پرداخت خودروی پراید باعث شده این خودرو در کانون توجه بیش از 20درصد متقاضیان وام 25میلیون تومان قرار بگیرد و بیشترین فروش را برای خودروساز سایپا رقم بزند.

براساس این طرح، متقاضی باید 20درصد ارز خودروی موردنظر را بپردازد که این مبلغ پیش برای پراید به اضافه 9درصد مالیات بر ارزش افزوده حدود چهار میلیون و 380هزار تومان می شود. به این ترتیب، متقاضی می تواند برای دریافت 16میلیون تومان وام درخواست بدهد.

این وام 16میلیون تومانی با سود 16درصد حداکثر با بازه چهار سال برای بازپرداخت در اختیار متقاضی قرار می گیرد.

اگر متقاضی بخواهد یک ساله وام را بازپرداخت کند باید 6فقره چک دو ماهه به نمایندگی سایپا ارائه دهد. مبلغ هر یک از چک ها باید حدود دو میلیون و 920هزار تومان باشد.

اگر بازپرداخت این وام قرار است دو سال باشد، همان تعداد چک با فاصله زمانی چهار ماه به مبلغ تقریباً سه میلیون و 186هزار تومان صادر می شود.

چک های صادر شده برای بازپرداخت وام در دوره سه ساله باید هر 6ماه یکبار و به مبلغ حدود سه میلیون و 460هزار تومان باشد.

در نهایت، در بلندترین بازه زمانی بازپرداخت متقاضی می تواند با ارائ 8فقره چک به مبلغ دو میلیون و 784هزار تومانی برای هر 6ماه صاحب ماشین شود.

گفتنی است؛ برخلاف اطلاعیه بانک مرکزی، نمایندگی های خودروسازان هیچگونه سفته نی پذیرند و سند خودرو مشمول وام تا پرداخت آخرین قسط در رهن خودروساز است. البته در صورت وصول نشدن دو فقره از چک های متقاضی وام خودرو از سوی خودروساز توقیف می شود.

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,وام خودرو

 

اخبار اقتصادی - میزان

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------