آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

تازه‌ترین اظهارنظر رئیس کل بانک مرکزی درباره گرانی دلار



اخبار,اخبار اقتصادی,قیمت دلار

در حالی در روزهای اخیر قیمت دلار دچار نوسان قابل توجهی شده و قیمت آن مرز 3700 تومان را نیز پشت سر گذاشته که رئیس کل بانک مرکزی در اولین اظهارات خود بعد از تحولات اخیر اعلام کرده است که شرایط فعلی بازار ارز طبیعی است.

ولی الله سیف در توضیحات بیشتر گفته است که در سال گذشته نیز به دلیل تقاضاهای فصلی قیمت ارز به ۳۶۰۰ تومان افزایش یافته، اما در پایان سال کاهش یافت و این شرایط طبیعی است.

وی با اشاره به اینکه بانک مرکزی همه نوسان های بازار ارز را زیر نظر دارد ابراز امیدواری کرد که بزودی وضع متعادل شود.

رییس کل بانک مرکزی اشاره ای هم به راه اندازی بورس ارز داشت و گفت: این بورس برای ایجاد تعادل در بازار ارز و پوشش ریسک معاملات ارزی است.

سیف افزود: ایجاد بورس نقدی ارز در شورای عالی بازار سرمایه تایید شده است و ما هم نظر خود را اعلام کردیم و زمان معرفی و آغاز بکار این بازار بستگی به پیش‌ نیاز‌هایی دارد.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: یکسان سازی نرخ ارز یکی از این نیازهاست و باید اقداماتی در جهت افزایش مناسبات بین‌المللی بین بانکی و برداشتن تحریم‌ها انجام شود تا بعد از آن هم اوراق مشتقه ارزی در بازار بورس عرضه شود.

بنابر تاکید سیف ابتدا باید بازار نقدی ارز وجود داشته باشد تا بعد از آن بازار مشتقات ارزی براساس نرخ یکسان ارز راه بیفتد.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------